• 13.06.24, 13:23

Alan Vaht: transport peab muutuma rohelisemaks, mis variandid meil laual on?

Transport ja sellest pärinevad kasvuhoonegaaside heited on globaalselt suurim kliimaprobleem, mille põhjuseks on fossiilsete kütuste põletamine. Vanaviisi jätkata ei saa, mistõttu transport peab muutuma rohelisemaks – laual on elektrisõidukid, vesinik, biometaan, HVO ja e-kütused, kirjutab AS Terminal juhatuse liige Alan Vaht.
AS Terminal juhatuse liige Alan Vaht.
  • AS Terminal juhatuse liige Alan Vaht. Foto: Raul Mee
Põhjus, miks transpordisektor on globaalselt suurim kliimaprobleem seisneb tõsiasjas, et transport on sektoripõhiselt globaalselt suurima CO 2-heite kasvuga. Ehkki Euroopa tasandil on üldised CO 2-heited 1990. aastaga võrreldes vähenenud, on transport siiski ainus sektor, kus kasvuhoonegaaside heited on kasvanud. Arvestades, et CO 2-heited teevad globaalselt üha uusi rekordeid ning aastaks 2030 prognoositakse CO 2-heitmete kasvuks 3% 2015. aastaga võrreldes – ehkki 1,5-kraadise kliima soojenemise teekonnale jõudmiseks peaksid CO 2-heited langema 2030. aastaks 42% võrra – tuleb globaalselt suurimaks kliimaprobleemiks olevas transpordisektoris astuda tõsiseid samme.

Seotud lood

Uudised
  • 21.05.24, 10:12
ABB ja Hansabuss viivad töötajate transpordi üle taastuvkütusele
Tehnoloogiaettevõte ABB läheb Eestis töötajate transpordil üle taastuvtoorainest toodetud diislikütusele HVO, et vältida fossiilset päritolu heitmete tekitamist.
Saated
  • 17.04.24, 14:05
Pea ees rohepöördesse, teadmata kui sügav on vesi
Oleme rohepöördesse pea ees sisse hüpanud teadmata, kui sügav on tegelikult vesi, ehk tormanud kasutusele võtma kütuseid, mis ei ole veel kasutusvalmis ning teinud sellega paraja karuteene kogu ettevõtmisele, nentis Eesti Transpordikütuste Ühingu vastne tegevjuht Krista-Maria Alas.
Uudised
  • 12.04.24, 14:11
Raivo Vare kemplusest rohekütuste teemal: pole mõtet siin mingit „kino“ korraldada!
Eesti autovedajad on segaduses: tellijad nõuavad aina enam rohelist transporti ja hea meelega tahetakse seda pakkuda, kuid millega? Elekter pikamaavedudeks ei sobi, vesinik on veel kauge unistus ja kahe reaalse alternatiivi, HVO ja biogaasi teemal käib justkui poliitiline kemplus enne valimisi. Majandusekspert Raivo Vare hinnangul on oma koht neil mõlemal ja selline “kino” tuleks lõpetada.
Uudised
  • 02.02.24, 11:10
Eesti vedajaid huvitavad elektriveokid aina enam, soetamine jääb aga kalli hinna taha
Eesti teedel liikleb täna kolm elektriveokit ning transpordifirmade huvi elektriveokite vastu on kasvav. Samas ei toeta investeeringu kapitalimahukus ega ka olemasolev laadimisvõrgustik täna veel nende laiapõhjalisemat kasutust.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele