• 05.02.24, 07:30

Transpordifirmad räägivad pankrottidest. “Siin Eesti hävib, seda on valus vaadata.”

Paljud transpordifirmad on end kinni pannud, paljud raskustes, ning omavahel räägitakse, et kes aasta alguses ära ei lõpetanud, see lõpetab poole aasta pärast.
Eesti transpordisektori konkurentsivõime on sattunud suure löögi alla ja olukord läheb maksutõusude tõttu aina kehvemaks.
  • Eesti transpordisektori konkurentsivõime on sattunud suure löögi alla ja olukord läheb maksutõusude tõttu aina kehvemaks. Foto: LIIS TREIMANN
Sedavõrd mornid sõnad kõlasid möödunud nädalal autovedajate aastakonverentsil. Pessimistlikult kõlas ka Swedbanki ökonomisti Tõnu Mertsina statistikal põhinev ettekanne. „Transpordisektori jaoks on pilt vilets,“ ütles ta.
Kui majanduse olukord on kehv, on ka vedada vähem, selgitas Mertsina. Kui vaadata, kuidas on Eesti seis võrreldes teiste riikidega, siis on meil isegi terve maailma võrdluses läinud üllatavalt halvasti, tõdes ta.
Veonduse ja laonduse valdkonnas oli jaanuaris 971 maksuvõlgadega ettevõtet, eelmise aasta jaanuars oli neid 615.
Halb krediidihinnnang oli jaanuaris 11,6 protsendil valdkonna firmadest, mullu samal ajal 7,9 protsendil.
Allikas: Äripäeva Infopank
Kaubavedusid mõjutab väga palju see, kuidas töötleval tööstusel läheb, ning tööstus on Eestis olnud tugevas languses juba ülemöödunud aastast. Puidutööstus on languses, keemiatööstus on languses – see langus on laiapõhjaline, kirjeldas Mertsina.

Seotud lood

Saated
  • 30.01.24, 07:30
Logistikasektori juhid: peaksime hoopis ise riigile appi minema
Valdkonna areng tuleb vaid era- ja avaliku sektori koostöös ning enne kui uusi makse määrama hakata võiks vanade kogumisega tegeleda, tõdesid logistikavaldkonna juhid.
Arvamused
  • 30.01.24, 13:31
Lauri Laats: lahendame vedajate mured ja täidame riigikassat
Maanteetranspordi sektori müügitulu on 400-500 miljonit eurot kvartalis. Iga seadusemuudatus, mis suurendab sektori konkurentsivõimet, tähendab riigile lisatulu enam laekuvate maksude näol, kirjutab riigikogu majanduskomisjoni aseesimees Lauri Laats (Keskerakond).
Arvamused
  • 31.01.24, 10:45
Raskeveokite turg on stabiliseerunud, kuid pandeemiaeelsele tasemele veel ei küündi
Eesti uute raskeveokite turg on pärast 2020 COVIDi aastat tasapisi taastunud ja jäänud stabiilselt püsima 800-900 raskeveoki vahel aastas. See aga ei küündi enam 1000 uue veokini, mis oli tavapärane enne 2020 aastat, kirjutab Scania Baltikumi peadirektor Janno Karu.
Uudised
  • 25.01.24, 09:14
Autode heitkoguste vähendamine – lihtsam öelda kui teha
Euroopa Kontrollikoja 24. jaanuaril avaldatud eriaruande kohaselt ei ole ELi uute sõiduautode CO2 heite vähendamise eesmärgid saavutatavad seni, kuni pole täidetud olulised eeltingimused.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele