Eesti raudteedel võib endiselt kohata sanktsioonide all olevate Venemaa ettevõtete logodega vaguneid. Kuid see ei tähenda, et sellised rongid rikuksid tingimata Euroopa Liidu kehtestatud keelde.
- Venemaa VTB pank on Euroopa Liidu sanktsioonide all. Sanktsioonid on kehtestatud ka Venemaa Raudtee ja Solnjetšnõje Produktõ kaubamärki omava Rusagro valdusettevõtte kaasomanikule ärimees Vadim Moškovitšile. Foto: Aleksei Šiškin
Suve lõpul seisis Äripäeva sõsarlehe Delovõje Vedomosti ajakirjanik Paldiski raudteejaamas ja jälgis Põhjasadamast välja venivat tsisternide rivi.
Nende peal oli vene keeles kirjas „Rastitelnoje maslo“. Sealsamas ilutsesid ettevõtete Rossiiskije Železnõje Dorogi (Venemaa Raudteed), VTB-Lizing, transpordifirma Gruzovaja Kompanija ja ettevõtte Solnjetšnõje Produktõ logod.
Veerem ei saanud huvi mitte äratada.
Venemaa VTB pank on ju Euroopa Liidu blokeerivate sanktsioonide all, sanktsioonid on kehtestatud ka Venemaa Raudteede ja Solnjetšnõje Produktõ kaubamärki omava Rusagro valdusfirma kaasomaniku ärimees Vadim Moškovitši suhtes.
Ajakirjanik polnud oma uudishimus üksi. Lõuna-Eesti, Ida-Virumaa ja Harjumaa elanikud juhivad toimetuse ajakirjanike tähelepanu regulaarselt Venemaalt saabuvatele rongidele, millel on venekeelsed logod ja kirjad. Sageli kahtlustatakse neid sanktsioonide rikkumises.
Kuid see ei pruugi alati nii olla.
Ära usu oma silmi
Seotud lood
Suurtele autotööstustele allhankeid tegeva Mistra-Autexi logistika- ja ostuosakonna juhataja Mihkel Ratt tunnistas ostujuhtimise aastakonverentsil, et kui pärast sõda toorainete hinnad Euroopas hüppeliselt tõusid, võeti kurss Aasia turule. Nüüd on hinnad taas Euroopas normaliseerunud, kuid Aasia turule raja sisse tallamist jätkatakse: „see annab meile tulevikus võimaluse vastavalt globaalsele olukorrale oma tarneahel nipsust ümber lülitada.“
Raudtee-ettevõtete kontsern Operail on tegevuskulusid vähendanud nii palju kui võimalik, kuid jätkas ka kolmandas kvartalis tööd kahjumis. Ettevõtte kasumlikuks pööramiseks otsib juhatus võimalusi äri laiendamiseks välisturgudele. Raudteevedude jätkusuutlikkuse tagamiseks Eestis on aga vaja sektoriülest koostööd ja poliitilist suunamist.
Kaubamahu langus ja koondamised, samas ka uued turud ja sadamate funktsioonid, kuid heitlikud meeleolud – Eesti sanktsioonidest räsitud sadamaäri loksub just sellistes lainetes.
Juunis sanktsioonide rikkumise kahtlusega läbi otsitud suur punkerdamisfirma NT Bunkering AS peatab äritegevuse, sest piirangud Venemaa ja Valgevenega äri tegemisel on muutnud juhi sõnul töö võimatuks.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.