Autoomanikud asutasid automaksu vastu võitlemiseks oma liidu
Eelmisel nädalal registreeris Tartu maakohtu registriosakond mittetulundusühingu Eesti Autoomanike Liit, mille eesmärk on ühendada mootorsõidukite omanikke ning kaitsta nende huve õigusloomet puudutavas diskussioonis.
Üheks Autoomanike Liidu eestvedajaks on Terviseameti endine kommunikatsioonijuht Simmo Saar. Foto: Raul Mee
Eesti Autoomanike Liidu 28. aprillil peetud asutamiskoosolekul osales seitse inimest, kes valisid end esindama kolmeliikmelise juhatuse. Juhatuse esimeheks valitud Priit Tammeraidi sõnul on autoomanike liidul kaks esmast prioriteeti, milleks on liikmeskonna tempokas kasvatamine ja maksustamise osas õiglase lahenduse leidmine.
Eesti autoturu elektrifitseerimine on võrreldes naaberriikide ja Euroopaga kulgenud selgelt tagasihoidlikumalt ning automaksust rääkides nähakse selle otsuse taga pigem rahanumbrit kui rohepöörde eesmärke pikemas perspektiivis, kirjutab Bassadone Baltic tegevjuht Erkki Ots, kelle hinnangul on automaksuplaan tervikuna suur viga.
Kõige mõistlikum oleks kehtestada ühekordne automaks maaletoomisel nii uutele kui ka kasutatud sõidukitele, kuna eristuste tegemine jätaks võimalusi maksukohustusest kõrvale hiilimiseks, rääkis Amserv Grupi tegevjuht Rene Varek.
Plaanitaval automaksul on mõte siis, kui anname arutelu käigus koalitsioonilepingusse kirjutatud lihtlausele sisu ega lähene teemale ühekülgselt, kirjutab Veho ASi tegevjuht ja juhatuse liige Keijo Kaasik.
„Hetkel näib, et tehtud vigadest ei ole õpitud ja tundub, et sihikule on taas võetud just logistika- ja transpordisektor,“ kirjutab DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss logistikauudiste värskes arvamusliidrite küsitluses, mille fookuses oli uus koalitsioonileping.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.