• 05.01.23, 10:46

Bussifirmad jäid seekord ellu, kuid agoonia kestab edasi

Kui veel mullu sügisel oli selge risk, et alates novembrist jäävad osa avalikku liinivedusid teostavatest bussidest alarahastuse tõttu seisma, siis tänu üleminekule kvartaalsele indekseerimisele suudavad vedajad veel vastu pidada. Tekkinud on aga uued probleemid, mis taanduvad küsimusele, kas Eesti riik üldse suudab tasuta ühistransporti ülal pidada?
Hansabussi tegevjuht Indrek Halliste tunnistab, et praegune süsteem Eesti ühistranspordis on riigi jaoks ilmselgelt liiga kulukas ja sektor tervikuna vajaks korralikku restarti.
  • Hansabussi tegevjuht Indrek Halliste tunnistab, et praegune süsteem Eesti ühistranspordis on riigi jaoks ilmselgelt liiga kulukas ja sektor tervikuna vajaks korralikku restarti. Foto: Hansabuss
Läinud aasta septembris toimunud Kütuseturu Aastakonverentsil tunnistasid Mootor Grupi omanik Hugo Osula ja Hansabussi tegevjuht Indrek Halliste kui ühest suust, et kui riik midagi ette ei võta, siis hiljemalt novembrist on osa riiklikke tellimusvedusid tegevatest bussifirmadest pankrotis. Põhjuseks kütusehinna - eriti maagaasihinna - plahvatuslik tõus, mille ettevõtjad olid sunnitud enda kanda võtma. Varem kogutud säästud hakkasid lihtsalt otsa saama.

Seotud lood

Uudised
  • 06.12.22, 13:42
Pretsedent on sündinud: SEBE täitis liinihanke keskkonnanõuded gaasibussideta
Kui tavaliselt on avalike bussiliinide hangetel keskkonnanõuete täitmise peamiseks eeltingimuseks olnud biogaasi kasutamine, siis SEBE võitis Harjumaa edelasuuna bussiliinidel reisijateveo hanke ilma gaasibussidesse investeerimata, ehk tänu HVO taastuvtoorainest valmistatud diislikütuse kasutamisele.
Uudised
  • 15.09.22, 16:05
Hugo Osula: kohalik bussiliiklus on sügiseks pankrotis!
Maagaasi hinnatõusuga kaasneb bussiettevõtetele igakuiselt 7 miljonit eurot lisakulu, kuid riik ei taha ega ei soovi seda kulu kanda. Probleemi eest lihtsalt põgenetakse ning loodetakse, et küll see kuidagi iseenesest laheneb. "Sel moel jätkates on kohalik bussiliiklus sügiseks pankrotis," ütles Mootor Grupi omanik Hugo Osula kütuseturu aastakonverentsi aruteluringis.
Saated
  • 26.10.22, 13:52
Hansabussi juht vedajate kuludest: kui kohe lahendust ei leita, jäävad osad liinid lihtsalt seisma
Kui avalike bussiliinide alarahastusele kohe lahendust ei leita, jäävad osad liinid seisma, sest bussifirmad ei suuda sellisel juhul tasuda oma finantskohustusi, rääkis Hansabussi juht Indrek Halliste saates “Äripäeva TOP”.
Arvamused
  • 28.09.22, 16:35
Indrek Halliste: bussifirmad elavad justkui polaartalves - varbad külmetavad kogu aeg
"Eesti bussitranspordi hetkeseisu iseloomustades võib öelda, et meil on justkui polaartalv, ehk kogu aeg sajab lund, vahel hetkeks tuleb sula, aga jalad on märjad ja varbad külmetavad kogu aeg," kirjutab Eesti Autoettevõtete Liidu juhatuse liige, AS Hansabuss juhatuse esimees Indrek Halliste.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele