Peeter Ojasaar: veomahtude langus võib tõsta laevapiletite hinda ja vähendada väljumisi
Logistika Aastakonverents 2022 tõi kuulajateni mitmeid tõsiseid ennustusi. Laevandusettevõtte DFDS Eesti juhi Peeter Ojasaare sõnavõtust jäi kõlama kaks märksõna – veomahtude langus ja hinnatõus.
DFDS Eesti juhi Peeter Ojasaar tunnistab tulevikku vaadates, et nii rohepööre kui veomahtude langus võivad liinivedude hinda Eesti ja Rootsi vahel kergitada. Foto: Raul Mee
DFDS Eesti opereerib kahe laevaga liinil Paldiski-Kapellskäri. Põhirõhk on kaubaveol, kuid laevad veavad ka reisijaid. Praegu toimub 16 reisi nädalas, Paldiskist väljuvad laevad igaõhtuselt. Aastas kokku tehakse 800 reisi. „Väga tihe laevaliiklus,“ nentis Ojasaar. Ka reisijate arv on muljetavaldav – sel aastal prognoositakse 115 tuhat reisijat.
Eesti laondusettevõtted Venemaaga äriliselt seotud ei ole, kuid sõda Ukrainas mõjutab neid laiemalt. Nii on laod kaupu pilgeni täis ja Via 3L pidi uut pinda juurde hankima koguni Narvast, rääkis Logistika Aastakonverentsil logistika-, laondus- ja transporditeenuste pakkuja Via 3L tegevjuht Urmas Uudemets.
Läänemere merekeskkonna kaitse komisjoni HELCOM merenduse töögrupp vaatas läbi laevanduse keskkonnamõju uuringud eelmise aasta kohta. Võrreldes 2020. aastaga heide veidi kasvas, kuid merre lasti vähem reovett ja veealuse müra tase alanes.
Eesti sadamate kaubamahud olid tänavu teises kvartalis 4% väiksemad kui esimeses kvartalis, aastaga on kaubamahud langenud 17%, kirjutab Statistikaameti analüütik Anu Ainsaar.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.