Vene tankerid sõidavad "pimedas", et vältida sanktsioone
Naftasaadusi transportivad Venemaa tankerid varjavad üha rohkem oma liikumisi, mida valdkonna asjatundjad põhjendavad sooviga vältida Ukraina sõjast tingitud sanktsioone, vahendab Bloomberg.
25. märtsil lõppenud töönädalal tuvastas merenduses tegutsev Iisraeli konsultatsioonifirma Windward 33 juhtu, kus Venemaa tankerid lülitasid välja asukohta näitavad pardasüsteemid. Selline nädalane juhtumite arv on üle kahe korra suurem, kui võrrelda näiteks eelmise aastaga, kui nädalas registreeriti selliseid olukordi keskmiselt 14.
Kuigi märtsi keskel keeras Euroopa Liidu nõukogu Gazprom Nefti vastu seatud sanktsioone karmimaks, siis Venemaa suurfirmaga seotud Eesti ettevõtte kaudu jätkub kütuseäri segamatult.
Euroopa Liidu välisministrid jäid esmaspäeval eri arvamusele selles, kas ja kuidas kehtestada sanktsioone Venemaa tulusale energiasektorile seoses Ukrainas sõdimisega, Saksamaa leidis, et liit on liiga sõltuv Venemaa naftast, et embargo kehtestada, kirjutab Reuters.
Circle K ja Shell teatasid oma tegevuse lõpetamisest Venemaal, Neste on samuti Venemaa toorainest loobumas. Õliühingu juht Mart Raamat tõdeb, et mis puudutab naftasaadusi, siis on Eesti mõne teise piirkonnaga võrreldes pisut paremas seisus, lisaks on rahandusministeeriumil võti, millega leevendada hinnatõusu tagajärgi tarbijatele.
Eelmisel nädalal teatas teiste laevanduskontsernide seas Maersk, et peatab ajutiselt kõik Venemaa-suunalised konteinerveod, boikott mõjutab ka ettevõtte Eesti haru ja siinset transiiti.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.