Volkswageni grupp esitles akude ja laadimisjaamade tegevusplaani, mille eesmärk on muuta akude tootmine lihtsamaks ja odavamaks ning teha elektriautod tarbijatele kättesaadavamaks. Uus kasutusele võetav akutehnoloogia loob grupile sobivad tingimused tahkisakule üleminekuks.
- Volkswageni uued laadimisseadmed.
Lisaks tegeleb grupp aktiivselt ülemaailmse laadimistaristu laiendamisega.
„E-mobiilsusest on saanud meie põhifookus. Oleme heitmevaba mobiilsuse võimaldamiseks pannud paika pikaajalise tegevusplaani parima aku tootmiseks ning parima kliendikogemuse tagamiseks,” kommenteeris Volkswagen grupi juhatuse esimees Herbert Diess pressiteates.
Grupp tegeleb täie hooga Euroopa tootmisvõimsuse arendamisega rahuldamaks kasvavat nõudlust akuelementide järele.
"Koos partneritega soovime, et aastaks 2030 oleks Euroopas töös kokku kuus suurtehast, mis tagaksid varustuskindluse," selgita, Volkswageni tehnoloogiavaldkonna juhatuse liige Thomas Schmall.
Uutel tehastel saab nende valmimisajaks olema piisavalt võimsust, et toota aastas akuelemente energia koguväärtusega 240 GWh. Nii panustab Volkswagen aktiivselt ka Euroopa Liidu kliimaeesmärkide täitmisse. Kaks esimest tehast hakkavad tegutsema Rootsis asuvas Skellefteå linnas ning Saksamaal asuvas Salzgitteris. Mõlemad suurtehased kasutavad taastuvatest energiaallikatest toodetud elektrit.
Salzgitteris asuv akutootmistehas, mida haldab Volkswagen, hakkab 2025. aastast tootma suuremahulise segmendi jaoks akuelemente ning arendab uuendusi nii tootmisel, disainis kui ka keemiavaldkonnas. Muudatused toovad kaasa suurema mastaabisäästu ja vähendavad tootmise keerukust.
Uus akuelement toob suuremahulise kulude kokkuhoiu
„Meie eesmärk on vähendada aku hinda ja tootmise keerukust, suurendades samal ajal selle sõiduulatust ja võimsust. Nii saame muuta elektriautod taskukohasemaks ning domineerivaks sõiduvahendiks,“ kommenteeris Thomas Schmall.
Lisaks ettevõttesisesele tootmisele loodab grupp vähendada kulusid ka tänu uuele akuelemendile, mis plaanitakse turule tuua 2023. Uus kasutusele võetav akutehnoloogia loob grupile ka sobivad tingimused tahkisakule üleminekuks. Aastaks 2030 paigaldatakse uus akuelement 80 protsendile grupi elektrisõidukitest. Täiendava kokkuhoiu toovad ka akuelemendi optimeerimine, uuenduslike tootmismeetodite kasutuselevõtt ning ringlussevõtt.
Selle tulemusel soovib Volkswagen vähendada akukulusid baasmudelite segmendis kuni 50 protsenti ning mahusegmendis kuni 30 protsenti.
Ülemaailmse laadimistaristu laiendamine
Lisaks akude tootmise laiendamisele, laiendab Volkswagen ulatuslikult ka laadimistaristut. Koos partneritega kavatseb ettevõte aastaks 2025 rajada Euroopasse umbes 18 000 avalikku kiirlaadimispunkti. Tänu uutele laadimispunktidele suureneb võrgustik võrreldes tänasega viis korda ning vastab umbes kolmandikule kogu prognoositavast nõudlusest aastaks 2025.
Volkswagen muudab elektriauto energiasüsteemi osaks
Volkswagen kavatseb tulevikus integreerida elektriauto era-, tarbe- ja avalikesse energiasüsteemidesse. See võimaldab päikeseenergiast pärit rohelist elektrit sõidukis hoida ja vajadusel koduvõrku tagasi suunata. Lisaks sellele, et kliendid on avalikust elektrivõrgust sõltumatumad, säästavad nad ka raha ja vähendavad CO2 heitkoguseid. Volkswageni enda MEB-platvormil põhinevad mudelid toetavad seda tehnoloogiat alates 2022. aastast.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.