• 18.10.19, 09:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

3 soovitust tarnijate hindamiseks

Soome hanketeenusettevõtte ValueSource Partners OY tegevjuht Juha-Matti Alve andis kolmapäeval toimunud ostujuhtimise aastakonverentsil kolm võtmesoovitust, mida järgida oma tarnijate hindamisel.
Juha-Matti Alve 15. Ostujuhtimise aastakonverentsil
  • Juha-Matti Alve 15. Ostujuhtimise aastakonverentsil Foto: Raul Mee
1. Võta kasutusele mõistliku suurusega mõõdikute ehk võtmenäitajate komplekt
„Mõnikord arvavad juhid, et mida rohkem mõõdikuid, seda parem ja kindlam kontroll oma hankija üle. Samas koormab liiga paljude näitude arvutamine, haldamine ja jälgimine hangetega tegelevat personali liigselt ning tulemused võivad parenemise asemel hoopis halvemaks muutuda,“ nentis Alve. „Kindlasti ei ole mõtet leiutada 15 erinevat mõõdikut selleks, et oma hankijaid hinnata.“ Tema sõnul piisab tegelikult vaid 5-6 võtmenäidust.
2. Jälgi, et juurutatud mõõdikud oleks kindlasti seotud ettevõtte strateegiaga, mitte ei oleks valitud juhuslikult
„Niisama hinnata puhtalt hindamise rõõmu pärast midagi ei tasu, vaid igal valitud mõõdikul peab olema väga kindel ja konkreetne seos ettevõtte strateegia ja võtmenäitajatega,“ ütleb Alve. „Vaid sellisel juhul, kui mõõdikud omavad ettevõtte strateegia ja eesmärkide seisukohalt mingisugust mõtet, on võimalik oma sisseoste samuti eesmärgipäraselt juhtida.“ Seega tasub alati läbi mõelda, milleks mingisugust näitu tarvis on, mitte aga valida neid suvaliselt või kellegi teise eeskuju alusel. „Muidu on tegemist lihtsalt infoga, mida on küll tore teada, kuid millest pole ettevõtte eesmärkide täitmise seisukohast mitte mingit kasu,“ räägib Alve.
3. Teavita oma hankijaid valitud mõõdikutest ja nende olulisusest ettevõtte strateegiliste eesmärkide saavutamisel
„Kindlasti tuleb oma mõõdikutest teavitada ka oma hankepartnereid, et nad saaksid aru, mis on teie ettevõtte jaoks oluline,“ peab Alve partnerite informeeritust oluliseks. „Samas on alati olemas hirm ja ka tegelik võimalus, et partnerid hakkavadki käituma nii, et optimeerivad ainult jälgitavaid võtmenäitajaid ning jätavad kõik muu unarusse. Seetõttu on oluline samaaegselt ka heade partnerlussuhete ja vastastikku mõistva ning kasuliku koostöö ülesehitamine inimlikul tasandil.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele