• 16.09.19, 10:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BLRT Grupi laevatehas veeskas Fääri saarte jaoks ehitatud uurimislaeva

BLRT Grupi Klaipėda laevaehitustehas Western Baltija Shipbuilding lasi vette Fääri saarte jaoks ehitatud uurimislaeva.
BLRT Grupi laevatehas veeskas Fääri saarte jaoks ehitatud uurimislaeva
  • BLRT Grupi laevatehas veeskas Fääri saarte jaoks ehitatud uurimislaeva Foto: BLRT
Peale ehitajate võtsid pidulikust veeskamise tseremooniast osa tellija – MEST Shipyard’i – ja laevaomaniku – Fääri Mereuuringute Instituudi – esindajad.
„Vastne alus on mõeldud säästva kalapüügi ja mere bioloogiliste ressursside uurimiseks, aitab tagada kalavarude säilimise tulevastele põlvedele ning hakkab osalema rahvusvahelistes uuringutes. See projekt on meie jaoks eluliselt tähtis, sest kalandus on Fääri saarte peamine majandustegevusala ning lõviosa meie kalast ja kalatoodetest läheb ekspordiks,“ ütles Fääri Mereuuringute Instituudi juht Eilif Gaard.
MEST Shipyard’i peadirektor Mouritz Mohr andis laevatehase Western Baltija Shipbuilding tulemuslikule ning ladusale meeskonnakoostööle kiitva hinnangu, rõhutades tehtu head kvaliteeti.
„Laevaehitus on olnud ja jääb kontserni üheks prioriteetseimaks tegevussuunaks. Peame ühtviisi tähtsaks nii uurimislaevade, 300 kuni 1500 tonni kaaluvate suurplokkide ja sektsioonide valmistamist matke-liinilaevadele kui ka kalakasvatuspargaste ehitust,“ toonitas BLRT Grupi juhatuse esimees Veronika Ivanovskaja.
Western Baltija Shipbuilding ja Fääri saartel tegutsev ettevõte MEST Shipyard allkirjastasid uurimislaeva kere ehitamise ja selle osalise seadmestamise lepingu 2018. aasta veebruaris. 54 meetri pikkusele, 13,6 meetri laiusele ja 1500 tonni kaaluvale uurimisalusele paigaldati laevamasinad, generaatorid, sõu- ja rooliseadmed ning muu. Lõplik seadmestamine saab teoks Fääri saartel.
Fääri saarte kohaliku omavalitsuse tellimusel valminud alusele on kehtestatud ranged müraemissiooni nõuded Silent-R. Nende täitmiseks on kõik laevaseadmed paigaldatud vibratsioonipatjadele, masinaruum aga muudetud helikindlaks. Uurimislaev vastab jääklassile C.
Western Baltija Shipbuilding on ka varem uurimisaluseid ehitanud. Viis aastat tagasi valmis mitmeotstarbeline mereuuringute laev Mintis, mis anti üle Klaipeda Ülikoolile. Uurimislaeva ehitamine on erakordselt keeruline protsess, mis eeldab suure hulga erinevate seadmete rakestamist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele