• 09.05.19, 13:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütuse- ja sadamaärimehed jätsid offshore-firma kaudu äriajamise

Hollandi Antillidel registreeritud CNP Investment N.V. asemel on Paldiski Põhjasadamat haldava ettevõtte ning kütusefirmade Saurix Petroleum ning Infast Oil omanikeringi ilmunud Eesti ettevõte.
Paldiski Sadamate ning mitme teise ettevõtte omanikeringi kuuluv Aleksei Tšulets.
  • Paldiski Sadamate ning mitme teise ettevõtte omanikeringi kuuluv Aleksei Tšulets. Foto: Andras Kralla
Juba eelmise aasta sügisel selgus tegelike kasusaajate märkimise kohustuse kaudu, et Paldiski Sadamate ASi omanikfirma CNP Investment N.V. taga oli Aleksei Tšuletsi kõrval tema Venemaa äripartner ja sõber Sergey Pasters.
Siis rääkis Paldiski Sadamate nõukogu liige ning CNP Investment N.V. tegevdirektor Aleksei Mürisep, et Pasters ja Tšulets on kauaaegsed äripartnerid ja sõbrad, kes tunnevad teineteist juba vähemalt kolmkümmend aastat.
Kuidas CNP Investment N.V.-s nende vahel osalus jagunes, seda Mürisep ei öelnud, märkides, et Pastersi osalus on vähemalt 25 protsenti.
Praeguseks on Hollandi Antillide offshore-firma kadunud nii Paldiski Sadamate kui ka rea teiste firmade omanikeringist ning sinna asemele on tulnud mere-lastiveo organiseerimise ja laevade agenteerimisega tegelev Baltic Sea Bunkering OÜ. Viimases on Tšuletsi ja Pastersi osalus täpselt pooleks ehk kummalegi kuulub 50 protsenti ettevõttest.
Valdusfirma Baltic Sea Bunkering, kes varem kuulus samuti 100protsendiliselt CNP Investment N.V.-le, teenis 2017. aastal 186 miljoni euro suuruse müügitulu juures ligi 5,4 miljonit eurot kasumit.
Äripäevale on räägitud, et Tšulets ja Pasters olevat kunagi koos laeval töötanud. Pasters on oma sotsiaalvõrgustikus Odnoklassniki avaldatud andmete järgi lõpetanud Peterburis admiral Makarovi nimelise riikliku mereakadeemia.
Mõne aasta eest Malta kodakondsuse saanud Pasters on Venemaal juhtinud Tšuletsiga seotud naftatoodete kaupleja Tintrade GmbH Moskva esindust. Mürisepa kinnitusel on Pasters Tintrades väga kogenud inimene.
Sadamaärist tohutu kahjum
Viimase kümne aastaga on sadamaäri Paldiskis toonud omanikele kahjumit kokku suurusjärgus 52 miljonit eurot. Paldiski Sadamate ASi on hoidnud vee peal teisest offshore-firmast CNP Financing B.V. saadud laenud. Nii on CNP Financing B.V. loovutanud nõudeid CNP Investment N.V.-le, kes omakorda suurendas Paldiski Sadamate aktsiakapitali ning tasus uute aktsiate eest nõuetega tasaarveldades. Näiteks aastatel 2015–2016 konverteeriti selliselt 8 miljonit eurot ning 2017. aastal veel üle 2,5 miljoni euro.
Paldiski Põhjasadam.
  • Paldiski Põhjasadam. Foto: Andras Kralla
Mürisep on varasematel aastatel Äripäevale korduvalt kinnitanud, et offshore-firmad kuuluvad aastaid Paldiski linna poliitikat mõjutanud ettevõtjale Tšuletsile. Mürisep on aga Tšuletsiga kaugelt sugulane, Tšuletsi emapoolse vanaisa nimi oli August Mürisep.
Äripäeva viimases Rikaste TOPis oli Tšulets 8,3 miljoni euro suuruseks hinnatud varaga 493. kohal. Eesti Ekspress kirjutas 2009. aastal, et Tšulets ehitas endale Viimsi vallas 64 miljonit krooni maksnud 1800 ruutmeetri suuruse eramu.
Äri käis offshore'ide kaudu
Pasters oli eelmisest sügisest Tšuletsi kõrval märgitud tegelikuks kasusaajaks veel ekspedeerimisettevõttes Merktrans AS, Paldiski raudteejaamas operaatorteenuseid pakkuvas Railservis AS ning kinnisvaraettevõttes Altoona OÜ. Nende ettevõtete omanik oli 100protsendiliselt CNP Investment N.V. Kütusemüüjates Infast Oil ning Saurix Petroleum oli Hollandi Antillide firma osalus vastavalt 50 ning 40 protsenti.
Nüüd on kõigis neis omanikuna CNP Investment N.V. asemel Baltic Sea Bunkering.
Mõne aasta eest Panama advokaadibüroost Mossack Fonseca lekkinud dokumentide andmetel oli CNP Investment N.V.-l ka osalus Briti Neitsisaarte ettevõtetes Dovell Ltd ning Merktrans Perevozchik Ltd. Viimases on kaasaktsionärideks märgitud Paldiski Sadamate juhatuse liige Aleksandr Kovaljov, Elena Pashkovskaja ning Mihail Kiseljov.
Panama advokaadibüroo dokumentide andmetel oli Paldiski Sadamate nõukogu esimees Aleksei Mürisep tegelik kasusaaja 2014. aastal asutatud ettevõttes Talcore Commerce Inc, mis on seotud Briti Neitsisaartega ja registreeritud Hiina pealinnas Pekingis. Mürisep rõhutas 2016. aastal Äripäevale, et tema ei ole selle ettevõtte omanik. „Las see jääb minu teada. Ma arvan, et see ei ole nii huvitav,“ sõnas ta tookord küsimuse peale, mis side tal on Talcore Commerce'iga.
Ettevõtte omanikuna näitas Panama paberite otsing Hollandi Antillide firmat Golden Future Holding N.V. Sama firma on omanik veel kolmes Briti Neitsisaarte ettevõttes, millest kahes on tegeliku kasusaajana esile toodud Tšulets.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Enimloetud

1
Uudised
  • 26.11.24, 10:21
Eesti logistikafirma ostis Läti konkurendi ja pürgib uutele turgudele
2
TOP
  • 20.11.24, 12:59
TOP 10: Eesti kõige väärtuslikumad transpordiga seotud ettevõtted 2024
Lätis loovutas airBaltic esikoha konkurendile
3
Uudised
  • 26.11.24, 17:24
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Anna ka oma hääl ning võida Logistikauudiste tasuta tellimus terveks aastaks
4
TOP
  • 22.11.24, 05:13
Ekspediitorfirmade TOP 100: turbulents logistikasektoris jätkub
Ettevõtjad: edu eeldusteks on head kliendisuhted ja digitaliseerimine
5
Uudised
  • 26.11.24, 10:27
Vanad trollibussid läksid müüki
6
Uudised
  • 25.11.24, 09:54
Vilniuses kukkus alla kaubalennuk Boeing 737

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele