Autoettevõtete Liit ning Transpordi Ametiühing avalikustasid veoseveo üldkokkuleppe projekti, millega soovitakse tõsta autojuhtide alampalga miinimumi ettevaatavalt kolmeks aastaks.
Kokkuleppe alusel tõuseks alates 2019. aasta maist sektori autojuhtide alampalga miinimum 950 eurole, 2020. aastal tõuseks alampalk 50 euro võrra ja aastal 2021 lisanduks sellele veel 100 eurot.
Kokku lepitud alampalga miinimummäära soovitakse laiendatud sektori lepinguga kohustuslikuks täitmiseks kehtestada kõigile Eesti Vabariigi territooriumil riigisisest veosevedu või kabotaažvedu korraldavatele ja selleks tööjõudu rentivatele tööandjatele ja töötajatele, samuti nendele füüsilisest isikust ettevõtjatele, kellega sõlmitud leping vastab töölepingu tunnustele ja kelle peamiseks lepingust tulenevaks ülesandeks on veosevedu.
TASUB TEADA
Veokijuhtide palgateemal räägivad Autoettevõtete Liidu tegevjuht
Villem Tori ja Eesti Ametiühingute Keskliidu esimees
Peep Peterson lähemalt 23. jaanuaril toimuval
Eesti Autovedajate Aastakonverentsil.Autoettevõtete Liidu direktori Villem Tori sõnul on selline palgatõus hädavajalik. Alampalga taseme tõstmisel ettevaatavalt kolmeks aastaks on kaks eesmärki: piirata sektori konkurentsivõimet pidurdava ümbrikubrikupalga maksmist ja anda juhtidele märku, et neid pole unustatud.
Transpordi Ametiühingu juhatuse esimehe Üllar Kallase sõnul on täna kehtiv riigisisese veoseoga tegelevate autojuhtide 620-eurone miinimumtöötasu jäänud ajale jalgu ning ei vasta suuresti turusituatsioonile.
„Lähtudes kollektiivlepingute laiendamise heast tavast ja rahvusvahelise tööorganisatsiooni soovitustest esitame lepingu projekti kuuks ajaks avalikule arutelule. Inimestel ja organisatsioonidel väljaspool tööandjate liite ja ametiühinguid peab olema õigus esitada oma põhjendatud seisukohti,“ lisas Kallas.
Üldtöökokkuleppe projektiga on võimalik tutvuda alates 20. detsembrist leppe osapoolte kodulehtedel ja kõik soovijad saavad kuni 21. jaanuarini kirjalikult esitada põhjendatud arvamusi ja ettepanekuid e-posti aadressil
[email protected].
Palgaleppe osapooled usuvad, et kehtiv kollektiivleping aitab oluliselt parandada konkurentsiolukorda transpordisektoris. Lepe allkirjastatakse jaanuaris ja laiendatud tingimused hakkavad sektorile kehtima alates 2019. aasta maist.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.