• 06.09.18, 09:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu bussi- ja raudteejaama vahel sõidab tasuta elektribuss

Esmaspäevast, 3. septembrist hakkas Tartu bussijaama ja raudteejaama vahel sõitma elektribuss, mille sõidugraafik on ajastatud rongide sõiduplaaniga.
Tartu tasuta elektribuss.
  • Tartu tasuta elektribuss. Foto: Tartu LV/Jaanus Tamm
Bussisõit uuel liinil on tasuta, kuid nõutav on bussikaardi valideerimine. Uue bussiliininumber on 25 ja buss on sini-rohelistes värvides.
Buss teeb iga päev 14 sõitu, alustades esimest kell 5.37 Annelinnast Luha peatusest. Ülejäänud 13 sõitu teeb buss marsruudil Turu - Kaubamaja - Raudteejaam - Maarjamõisa - Raudteejaam - Kesklinn - Turu.
TULEKUL
Esimeste elektriveokite kasutamiskogemusest Taanis räägib ka 18. septembril toimuval Logistika kogemuskonverentsil Ragn Sells turundus- ja kommunikatsioonijuht Rainer Pesti.
Lisaks jagavad oma kogemusi:
Estanc tegevjuht Mihkel Tammo suuregabariidiliste veoste transpordist.
Voore Farm Teenused juhatuse liige Henrik Klammer põllumajanduslogistikast jne.
Thorgate`i kaasasutaja Ivar Merilo e-veoselehe kasutamiskogemusest metsandussektoris ja p puistainete veol ning paljud terised. 
Tutvu programmiga SIIN
Registreeri end konverentsile SIIN
Pärast kella 17 toimuvatel  väljumistel buss enam Maarjamõisa suunale ei sõida, vaid toimetab sõitjad otse kesklinna. Viimane sõit viib reisijad kell 22.24 raudteejaamast kesklinna ja sealt Annelinna kaudu Ihastesse Männimetsa peatusesse.
Elektribussi sõidugraafik hoitakse sünkroonis rongide saabumiste ja väljumistega - kui rongide ajad muutuvad, siis korrigeeritakse ka bussi sõidugraafikut. Sõidugraafik on üleval peatus.ee  lehel.
Elektribuss pandi käima esialgu üheks aastaks (kuni 31. august 2019). Liiniveolepingu sõlmis linn ASiga SEBE, kes pakkus elektribussiga liiniveohankel madalaima liinikilomeetri hinna. Teenuse maht on orienteeruvalt 40 000 km/aastas ja maksumus 220 400 eurot.
Uue bussiliini avamise eesmärk on välja selgitada elektribussi kasutamise tehnilised ja logistilised tingimused. Saadud teavet kasutatakse tulevikus liinivedude kavandamisel. 
Elektribussi pilootprojekt viiakse ellu Läänemere programmist rahastatava projekti BSR Electric raames ja liinivedu rahastatakse osaliselt EL-i regionaalarengu fondist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele