Täna võeti Riigikogus vastu autoveoseadus, mille eesmärk on luua kaasaegne ning teiste seadustega kooskõlastatud kord. Uuel aastal jõustuv seadus reguleerib autovedude korraldamist ja kehtestab nõuded autovedudega seotud inimestele ja ettevõtetele.
- Veokid Foto: Andras Kralla
Riigikogu majanduskomisjoni liikme Erki Savisaare sõnul laiendab seadusemuudatus vastutajate ringi. „Suund on sellele, et juht vastutab peamiselt veose liiklusalase ohutuse eest, ning kõige muu eest vastutavad ühiselt nii veose saatja, vedaja kui ka juht. Seni kehtinud regulatsioonis oli vastutus ainult autojuhil ja see ei ole õiglane. Uue seaduse kohaselt käsitletakse mitmeid toimepandud autoveoalaseid rikkumisi vedaja rikkumisena, sest vedaja korraldab oma veotegevust just juhtide kaudu ning juhtidel puuduvad nii võib kui võimalused nende rikkumiste ära hoidmiseks kui ka avastamiseks. Muudatused aitavad parendada liiklus- ja veoseohutust, kuna vedaja hakkab otseselt tema korraldatud veoseveol toime pandud rikkumise eest vastutama,“ sõnas Keskerakonda kuuluv Erki Savisaar pressiteates.
tasub teada
Uue autoveoseaduse kohta tule kuula täpsemalt juba uue aasta algul,
30. jaanuaril toimuval
Autovedajate Aastakonverentsil. Programmi loe
siit ja registreeru
siin.
Olulise muudatusena hakkab veose saatja samuti kandma vastutust tegevuste eest, mis on nende kontrolli all ning mida täna on kandnud autojuht või vedaja. Samuti laiendatakse veose saatja vastutust ka veose saatedokumentide täitmise ning veose sõidukile paigutamise, kinnitamise või katmisega seotud rikkumiste eest.
Seadusega kaotatakse siseriiklikult autojuhil dokumentide kaasas kandmise kohustus. Uuest aastast peab autojuhil andmete kontrollimiseks kaasas olema isikut tõendav dokument. Veose saatedokumendid võivad olla elektroonilised.
Seaduseelnõuga saad lähemalt tutvuda
siin.
Seotud lood
Alates 1. jaanuarist 2018 tuleb kõigi Eesti teedel sõitvate enam kui 3,5tonniste veoautode eest maksta teekasutustasu. Kohustus on maksta nii Eesti kui ka välisriikides registreeritud veoautode eest.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) suvisel konverentsil oli teemaks vedajate võrdne kohtlemine Eestis: kuidas oleks võimalik nüüd ja praegu kontrollida ja vajadusel karistada lisaks meie oma vedajatele ka välismaiseid autosid ja juhte ning kuidas viimastelt määratud trahviraha ka reaalselt kätte saada.
Riigikogu majanduskomisjon kuulas eilsel istungil huvigruppide arvamusi seoses autovedude korraldamist muutva seaduseelnõuga ja otsustas eelnõu saata Riigikogu täiskogu istungile teisele lugemisele.
Jõulude eel kasvavad märgatavalt kaubanduse käibenumbrid. Positiivsel trendil on siiski ka varjatud külg – sagenevad olukorrad, kus ühest punktist teise transporditav kaup saab teel olles kahjustada või kaob sootuks, kirjutab ERGO Insurance SE kommunikatsioonijuht Annika Loigu.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.