Alates 1. jaanuarist 2018 tuleb kõigi Eesti teedel sõitvate enam kui 3,5tonniste veoautode eest maksta teekasutustasu. Kohustus on maksta nii Eesti kui ka välisriikides registreeritud veoautode eest.
- 40 000 veoautot hakkab uuest aastast rakenduv teekasutustasu Eestis maanteeameti hinnangul puudutama. Foto: Andres Haabu
Makstava tasu määr sõltub veoauto (N2 ja N3 kategooria) ning selle haagise täismassist, telgede arvust ja veoauto heitgaasiklassist. Tasu maksmise kohustus on veoauto omanikul või vastutaval kasutajal, kui tema andmed on kantud liiklusregistrisse.
Eestis kehtib ajapõhine tasu, mis annab õiguse liigelda Eesti teedel ostetud ajaperioodil. Veoki läbitud kilometraaž sel ajaperioodil tasu suurust ei mõjuta.
Kõige tähtsam on siin see, et tasu peab olema makstud enne teele asumist. Kui sõidetakse tasumata, siis on järelevalvel õigus teha trahv nii veoauto juhile kui ka omanikule. Samuti võib järelevalve veokijuhi kõrvaldada auto juhtimisest, kuniks tasu on makstud.
Tasu saab maksta alates selle aasta 20. detsembrist. Tariifid leiab lehelt
https://www.teetasu.ee/ratesKõige lihtsam on maksta läbi veebilehe teetasu.ee, mis on avatud alates novembrist. Samuti on võimalik tasuda maanteeameti ning maksu- ja tolliameti teenindusbüroode kliendiarvutis. Lisaks on võimalus maksta Narva, Luhamaa ja Koidula piiripunktide tollipunktides, kus saab tasuda nii sularahas kui ka maksekaardiga. Kindlasti lisandub kohti, nt tanklad, juurde veelgi ning info koondub kõik ülalnimetatud veebilehele.
pane tähele
Maanteeamet on lubanud esimesed kokkuvõtted teekasutustasu kogumise kohta teha jaanuari lõpus toimuval Autovedajate Aastakonverentsil. Vaata programmi
siit ja registreeru
siin.
Veoautojuhi jaoks on kindlasti hea teada, et tasu maksmise kohta pole vaja teha väljatrükki. Ning sõitu võib alustada kohe peale õnnestunud makse sooritamist. Tasu maksmist saab kontrollida nii veoautojuht kui ükskõik kes edaspidi samalt veebilehelt teetasu.ee.
Eestis puudutab teekasutustasu ligikaudu 40 000 veoautot ja 16 000 ettevõtet. Teekasutustasu peaks aastas tooma riigile tulu umbes 17 miljonit eurot.
„Eesti oli üks viimastest Euroopa Liidu riikidest, kus ei kehtinud teekasutustasu,“ selgitab Maanteeameti peadirektori asetäitja hoolde alal Tarmo Mõttus. „Alates 1. jaanuarist 2018 kehtib see ka meie teedel ning võrdselt kõikidele, sõltumata veoki päritoluriigist.“
Mõttuse sõnul peaks teekasutustasu tooma aastas riigile tulu ca 17 miljonit eurot. „Teekasutustasust riigieelarvesse laekunud raha kasutatakse transporditaristu hoiuks,“ lisab Mõttus.
Info ja tasumine veebilehel
https://www.teetasu.ee/Autor: Maanteeamet
Seotud lood
Lugeja küsib: Kas oskab keegi ühest vastust anda, kas Eesti vedajale tekib üks maks juurde või senine raskeveokimaks asendub plaanitava teekasutusmaksuga?
Täna võeti Riigikogus vastu autoveoseadus, mille eesmärk on luua kaasaegne ning teiste seadustega kooskõlastatud kord. Uuel aastal jõustuv seadus reguleerib autovedude korraldamist ja kehtestab nõuded autovedudega seotud inimestele ja ettevõtetele.
Eesti kaubandus-tööstuskoda saatis majandus- ja taristuminister Kadri Simsonile kirja, milles esitati taas seisukohad veoautode teekasutustasu eelnõu kohta. Tehti ettepanek vähendada tasumäärasid ning suunata teekasutustasust laekuv raha vaid maanteede hoiuks. Lisaks väljendati muret teekasutustasu järelevalve osas.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.