• 07.04.17, 10:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mis saab raskeveokimaksust, kui kehtestub teekasutustasu seadus?

Lugeja küsib: Kas oskab keegi ühest vastust anda, kas Eesti vedajale tekib üks maks juurde või senine raskeveokimaks asendub plaanitava teekasutusmaksuga?
Mis saab raskeveokimaksust, kui kehtestub teekasutustasu seadus?
  • Foto: Raul Mee
Vastas Lauri Künnapuu, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teedetalituse juhataja:
Eelnõu kohaselt peavad hakkama Eesti teid kasutavad üle 3,5tonnised veoautod (mh välismaal registreeritud) tasuma teekasutustasu proportsionaalselt tee kasutamise perioodiga. Tulenevalt Eurovignette direktiivist (1999/62/EÜ) on raskeveokimaks kohustuslik kõigis Euroopa Liidu liikmesriikides ja sellest ei ole lubatud loobuda teekasutustasu kehtestamisel. Seega säilib Eestis registreeritud üle 12tonnistele veoautodele raskeveokimaks, mida rakendatakse direktiivis toodud miinimummäärades.
 
Riigikogu võttis 4. aprillil menetlusse liiklusseaduse, autoveoseaduse ja maksukorralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu, mis näeb ette kehtestada veoauto teekasutustasu.
Eeldatavasti 1. jaanuarist 2018 kehtima hakkava teekasutustasu eelnõust ning määradest saat lähemalt lugeda siit.

Seotud lood

Uudised
  • 21.12.17, 09:51
1. jaanuarist kehtestuvat teekasutustasu saab juba maksta
Alates 1. jaanuarist 2018 tuleb kõigi Eesti teedel sõitvate enam kui 3,5tonniste veoautode eest maksta teekasutustasu. Kohustus on maksta nii Eesti kui ka välisriikides registreeritud veoautode eest.
Uudised
  • 16.02.17, 15:50
Koda: veoautode teemaksu plaan on muutunud paremaks
Eesti kaubandus-tööstuskoja teatab oma veebilehel, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on osaliselt võtnud arvesse nende ettepanekuid, kuidas veokitele kehtestatava teekasutustasu seadust paremaks muuta.
Uudised
  • 30.03.17, 11:20
Koda: teekasutustasu määrad peaksid olema väiksemad - TÄIENDATUD MKM kommentaariga!
Eesti kaubandus-tööstuskoda saatis majandus- ja taristuminister Kadri Simsonile kirja, milles esitati taas seisukohad veoautode teekasutustasu eelnõu kohta. Tehti ettepanek vähendada tasumäärasid ning suunata teekasutustasust laekuv raha vaid maanteede hoiuks. Lisaks väljendati muret teekasutustasu järelevalve osas.
Uudised
  • 16.03.17, 14:49
Simson: Eesti teemaksu jaoks erandit ei saanud
Majandusminister Kadri Simson ütles täna valitsuse pressikonverentsil, et raskeveokite teekasutustasu tuleb masinatele üle 3,5 tonni.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele