Eesti kaubandus-tööstuskoja teatab oma veebilehel, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on osaliselt võtnud arvesse nende ettepanekuid, kuidas veokitele kehtestatava teekasutustasu seadust paremaks muuta.
- Eelnõu uue versiooni kohaselt suunatakse teekasutustasust saadav maksutulu teehoidu. Foto: Raul Mee
Mõnda aega tagasi tegi majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ettepaneku kehtestada nii Eesti kui välismaistele üle 12-tonni kaaluvatele sõidukitele teemaks. Tookord oli kaubanduskoda nõus sellist ettepanekut toetama vaid tingimusel, et kogu saadud maksutulu suunatakse riigiteede ja kohalike teede hoiuks. Ministeerium on andnud kojale teada, et see tingimus jõuab ka seaduse eelnõusse. Siiski pole seni arvesse võetud koja ettepanekut vähendada tasu määrasid.
Kaubanduskojal on hea meel, et ministeerium on võtnud arvesse nende ettepanekut lisada eelnõusse tingimus, et kogu teekasutustasust saadud tulu suunatakse teedehoidu. Siiski on koda arvamusel, et see tuleb eelnõus sõnastada väga konkreetselt, et ei tekiks võimalust saadud tulu kasutada näiteks raudtee hoiuks või sadamate, lennujaamade hüvanguks. Kuna teekasutustasu tuleb maksta teede kulutamise eest, siis on mõistlik eraldada laekuv tasu sihtotstarbeliselt vaid maanteetranspordi taristu hoiuks.
Koda peab väga oluliseks ka seda, et teekasutustasu kehtestamisel kokkuvõttes teehoiu rahastamine suureneks. See tähendab, et tegemist peab olema täiendava lisarahaga teehoidu. Riik ei tohiks teekasutustasu võrra vähendada muudest allikatest laekuvaid tulusid teehoiu rahastamiseks.
Positiivne on ka see, et ministeerium plaanib eelnõusse lisada koja ettepaneku võtta kasutusele lisaks päevasele ja aastasele tasumäärale ka nädalane ja kuune teekasutustasu määr.
Paraku pole ministeerium seni võtnud arvesse koja ettepanekut kehtestada planeeritust madalamad teekasutustasu määrad. Koja hinnangul suurendab teekasutustasu kehtestamine ettevõtjate kulusid transpordile, mis toob kaasa Eesti ettevõtjate konkurentsivõime vähenemise. Seetõttu peab koda mõistlikuks vähendada eelkõige aastast ja kvartaalset tasumäära, sest need määrad avaldavad kõige suuremat mõju just Eestis tegutsevatele ettevõtjatele.
Seotud lood
Lugeja küsib: Kas oskab keegi ühest vastust anda, kas Eesti vedajale tekib üks maks juurde või senine raskeveokimaks asendub plaanitava teekasutusmaksuga?
Valitsus kavandab 2018. aastaks teekasutusmaksu rasketele veokitele, mille päevamäär oleks esialgse plaani järgi 10–12 eurot ja aastatasu 700–1300 eurot.
Majandusminister Kadri Simson ütles täna valitsuse pressikonverentsil, et raskeveokite teekasutustasu tuleb masinatele üle 3,5 tonni.
Valitsuskabinet arutas eile veoautode teekasutustasu rakendamiseks vajaliku seaduse eelnõu kavandi põhimõtteid ja otsustas toetada eelnõu väljatöötamist Liiklusseaduse muudatusena, teatas MKM.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.