Valitsuskabinet arutas eile veoautode teekasutustasu rakendamiseks vajaliku seaduse eelnõu kavandi põhimõtteid ja otsustas toetada eelnõu väljatöötamist Liiklusseaduse muudatusena, teatas MKM.
Eelnõu kavand näeb ette ajapõhise teekasutustasu kehtestamise avalikel teedel üle 3,5 tonnise täismassiga veoautole (N2 ja N3 kategooria). Eelnõu esitatakse hiljemalt järgmisel nädalal ametlikule kooskõlastusringile.
Eesti ja Soome on ainukesed Euroopa Liidu liikmesriigid, kes ei ole seni kehtestanud veoautodele teekasutustasu. „Muu Euroopa on juba ammu harjunud, et transporditaristu puhul kehtib põhimõte „kasutaja maksab“, samuti peab Eesti tulevikku vaatavalt vabanema EL vahendite sõltuvusest teehoiu rahastamisel“, selgitas majandus- ja taristuminister Kadri Simson valitsusele tehtud ettepanekut.
Eelnõu kohaselt sõltub teekasutustasu määr veoauto ja selle haagise täismassi ja telgede arvu summast ning veoauto heitgaasiklassist. Kuna teekasutustasu määr sõltub ka veoauto heitgaasiklassist on teekasutustasu rakendamise kaasnevaks mõjuks nihkumine vähem saastavate veoautode suunas.
Veoautole täismassiga 3,5-12 tonni on päevaseks tasumääraks eelnõu kohaselt kavas kehtestada 9 eurot ning aastaseks tasumääraks kuni 500 eurot. Üle 12 tonnise täismassiga veoauto on päevaseks tasumääraks kavas kehtestada 10-12 eurot ning aastaseks tasumääraks 600-1300 eurot. Lisaks aastasele ja päevasele tasumäärale on võimalik teekasutustasu õigus osta nädalaks, kuuks ja kvartaliks.
Riikliku järelevalvet teekasutustasu tasumise üle hakkavad teostama Politsei- ja Piirivalveamet ning Maksu- ja Tolliamet.
Eelnõu kohaselt rakendatakse veoautode teekasutustasu alates 1. jaanuarist 2018. aastast, teekasutustasust laekuvad tulud eraldatakse ettepaneku kohaselt transporditaristu hoiuks.
Seotud lood
Lugeja küsib: Kas oskab keegi ühest vastust anda, kas Eesti vedajale tekib üks maks juurde või senine raskeveokimaks asendub plaanitava teekasutusmaksuga?
Eesti kaubandus-tööstuskoja teatab oma veebilehel, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on osaliselt võtnud arvesse nende ettepanekuid, kuidas veokitele kehtestatava teekasutustasu seadust paremaks muuta.
Valitsus kavandab 2018. aastaks teekasutusmaksu rasketele veokitele, mille päevamäär oleks esialgse plaani järgi 10–12 eurot ja aastatasu 700–1300 eurot.
Kui riik plaainb üle 3,5tonnistelt autodelt teekasutusmaksu koguda, tuleb see hiljem vedajatele tagastada, kirjutab Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president, riigikogu liige Einar Vallbaum (IRL) Äripäevas.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.