Suurima tanklaarvuga Eesti kütusemüüjaid koondav Eesti Õliühing leiab, et kavandatav uus vedelkütuse seadus on hädavajalik, et Eesti kütuseturul väheneks maksupettuste arv ja konkurents muutuks sektoris tegutsevate ettevõtete vahel võrdsemaks.
- Bensiinikanistrid Foto: Andres Haabu
„Maksupettustel ei saa ega tohi olla kohta Eesti vedelkütuseturul,“ ütles Eesti Õliühingu juht Toomas Saks. „Seadusemuudatusega muudetakse Eesti vedelkütuste turg läbipaistvamaks. Seadusele tuginedes luuakse elektrooniline andmesüsteem, mille abil on Maksu- ja Tolliametil võimalik reaalajas jälgida vedelkütuste liikumist turuosaliste vahel ning pidada arvestust kütusemüüjate laoseisude üle. Seeläbi muutub maksupettuste tegemine tulevikus kindlasti keerulisemaks ja konkurentsiolukord kütuseturul paraneb.“
Seaduse ettevalmistamisel ja elektrooniliste süsteemide väljatöötamisel on Eesti Õliühing teinud aktiivset koostööd Maksu- ja Tolliametiga, et valmivad süsteemid oleksid kasutajasõbralikud ning ei tooks kaasa põhjendamatut halduskoormust kütusemüüjatele. „Eesti Õliühing ei saa kindlasti nõustuda 04.12.2017 Ärilehes ilmunud ettevõtjate seisukohaga, mille kohaselt pärsib seadusega kaasnev halduskoormus nende tegevust ja soodustab monopolide teket. Väikeettevõtted, kellel on paar tanklat ja kes tegelevad piirkondlikult kütusemüügiga ning kelle läbimüük ja tehingute arv kuus ei ole suur, on antud seadusest kõige vähem mõjutatud,“ selgitas Saks.„Kõige suurem halduskoormus langeb uue seadusega ettevõtetetele, kes tegelevad kütuse maaletoomisega ja tarbimisse lubamisega ning opereerivad suuri tanklakette üle Eesti. Kõnealustel ettevõtetel on vaja uues elektroonilises süsteemis registreerida iga päev mitmekümneid tehinguid, kuid turuosalised on selle halduskoormusega nõus, kuna see aitab kaasa maksupettuste vähendamisele ja konkurentsiolukorra paranemisele,“ lisas Saks. Eesti Õliühing on vabatahtlik ühendus, mis koondab Eesti suurimaid kütusevaldkonnas tegutsevaid ettevõtteid. Eesti Õliühingu liikmed on Circle K Eesti AS, Neste Eesti AS, Alexela Oil AS, Orlen Eesti OÜ, Oiltanking AS, Jetoil AS, Oü Sevenoil EST, Saare Kütus AS, Saybolt Eesti AS, SGS Eesti AS, Olerex AS, Tartu Terminal AS, As Kroodi Terminal.
Seotud lood
Eile arutas majanduskomisjon seaduseelnõud, mille eesmärk on võidelda kütuseturul käibemaksupettustega. Eelnõu väljatöötamisel osalenud Eesti Õliühing, millesse kuuluvad paljud suured tanklaketid, on avaldanud poolehoidu kõnesolevale eelnõule. Eesti väikesed kütusemüüjad on aga koondunud Eesti Kütuseliitu nind saatsid eile riigikogule ahastava pöördumise, milles ennustatakse enamikule kodumaistele kütusemüüjatele kiiret lõppu.
Riigikogu majanduskomisjon arutas eilsel istungil vedelkütuse seaduse muudatusi, mille eesmärk on vähendada maksupettusi, edendada elektroonilist asjaajamist, vähendada ebakvaliteetse kütuse ringlust ja parandada konkurentsitingimusi kütusesektoris.
Riigikogu majanduskomisjon arutas vedelkütuse seaduse muutmise eelnõu, mis peaks tõhusamalt võitlema kütuseturul toimuda võivate käibemaksupettustega. Kavandatavad muudatused seavad aga kütuse väikemüüjatele üle jõu käivad nõuded, mis teeb tegevuse jätkamise võimatuks, leiab Eesti Maksumaksjate Liit.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.