Riigikogu majanduskomisjon arutas vedelkütuse seaduse muutmise eelnõu, mis peaks tõhusamalt võitlema kütuseturul toimuda võivate käibemaksupettustega. Kavandatavad muudatused seavad aga kütuse väikemüüjatele üle jõu käivad nõuded, mis teeb tegevuse jätkamise võimatuks, leiab Eesti Maksumaksjate Liit.
- Suured kütusemüüjad on avaldanud oma toetust uuele vedelkütuste seadusele Foto: Erik Prozes
Seetõttu saatsid väiketanklad rahanduskomisjonile kirja, milles selgitavad, et kui eelnõu saab praegusel kujul seaduseks, lõpetavad tegevuse enamik ligi poolesajast Eesti külades, alevites ja teeristidel seisvatest tanklatest. Peamisi põhjusi on kolm:
nimelt hakkab riik eelnõu kohaselt nõudma väikestelt kütusemüüjatelt tagatist, mis ületab kolmandiku kogu nende käibest ning mida nad ei ole suutelised tasuma;eelnõu järgi tohib kütust müüa ainult tagatisega kaetud koguses. Tagatise suurus määratakse kahe eelneva kuu käibe põhjal. Näiteks kui septembris algab kooliaasta, sügiskünd ja viljakuivatus, tuleb augusti koguse täitudes leida äri jätkamiseks väga lühikese ajaga suur summa lisatagatiseks või müük lõpetada ja äri seisma panna. Sunnitud seisaku järel uuesti kliente leida on pea võimatu;lisaks kohustavad muudatused Maksu- ja Tolliameti kontrollivõimaluste parandamiseks kõiki kütusemüüjaid kasutama ühtset kütuse käitlemise- ja ladustamise infosüsteemi. MTA ametnikud saavad nii tõesti kontrollida 120 ettevõttest koosnevat sektorit kabinetimugavuses viibides, kuid ettevõtted peavad selle nimel looma ja juurutama uusi süsteeme, koolitama kasutajaid, kohandama äriprotsesse või liidestama olemasoleva süsteemi andmekoguga, mille hind ulatud 10 000st 20 000 euroni.
Seaduse jõustumise tagajärjel on kaotajateks ka Eesti põllumehed, kellele veavad just väikesed kütusemüüjad tööde tegemiseks vajaliku kütuse Järva-Jaanis, Kihelkonnas või Kiumal kütuse koduhoovile kas või kell kolm öösel, kui vihm viimaks pööranud ja vili vajab kiiret võtmist. Neilt kohalikelt kütusemüüjailt saab kohalik põllumees kütuse siis, kui vaja, tarvidusel ka „kriipsu peale“, sest PRIA-gi arveldab kalendri, mitte tööilma järgi.
Eesti Maksumaksjate Liit toetab väiketanklate ettepanekut mitte võtta seadust sellisel kujul vastu, vaid arutada rahulikult võimalikke alternatiive, mis aitaksid käibemaksupettustega võidelda, kuid ei suretaks ettevõtlust välja.
Seotud lood
Eile arutas majanduskomisjon seaduseelnõud, mille eesmärk on võidelda kütuseturul käibemaksupettustega. Eelnõu väljatöötamisel osalenud Eesti Õliühing, millesse kuuluvad paljud suured tanklaketid, on avaldanud poolehoidu kõnesolevale eelnõule. Eesti väikesed kütusemüüjad on aga koondunud Eesti Kütuseliitu nind saatsid eile riigikogule ahastava pöördumise, milles ennustatakse enamikule kodumaistele kütusemüüjatele kiiret lõppu.
Suurima tanklaarvuga Eesti kütusemüüjaid koondav Eesti Õliühing leiab, et kavandatav uus vedelkütuse seadus on hädavajalik, et Eesti kütuseturul väheneks maksupettuste arv ja konkurents muutuks sektoris tegutsevate ettevõtete vahel võrdsemaks.
Riigikogu majanduskomisjon arutas eilsel istungil vedelkütuse seaduse muudatusi, mille eesmärk on vähendada maksupettusi, edendada elektroonilist asjaajamist, vähendada ebakvaliteetse kütuse ringlust ja parandada konkurentsitingimusi kütusesektoris.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.