Riigikogu majanduskomisjon otsustas pärast kohtumist huvigruppidega, et müüjate kohustus lisada bensiini ja diislikütusesse biolisandit lükatakse aasta võrra edasi – seega kohustus tekib järgmise aasta mais. Samas ei muudeta vedelkütuse seaduse eelnõu eesmärki, et 2020. aastaks peab biolisandi osakaal olema tarbimisse lubatud kütuses vähemalt 10 protsenti.
Majanduskomisjoni esimehe Aivar Koka sõnul on võimalik seadust rakendada, kui kõik turu osapooled on selleks valmis. „Et kiirustamine ei mõjutaks kütuse hinnatõusu, ei annaks mõnele ettevõttele monopoolset eelist ja biokütuse turul toimiks reaalne konkurents, peab biolisandit pakkuma rohkem kui üks maaletooja. Hetkel on talvise diisli biolisand Eesti turul vaid Nestel ja seetõttu on vaja teistele turuosalistele anda lisaaega seadusega kehtestatavate nõuete täitmiseks,“ ütles Kokk.
Eelnõu muudatuse kohaselt tekib alates järgmise aasta maist kütuse müüjatele kohustus müüa kütust, mis sisaldab vähemalt 3,1 - 3,3 protsendi energiamahu ulatuses biokütust. Esialgses eelnõus oli see kohustus alates tänavu maist. Biokütuse lisamise kohustust ei rakendata talvisele diislikütusele 2018. aasta novembrist kuni 2019. aasta märtsi lõpuni.
Alates 2019. aasta aprillist peab biolisandit tarbimisse lubatud kütuses olema 6,4 protsenti. 2020. aasta alguseks peab vastav tase olema vähemalt 10 protsenti ja mitte vähem kui 6,4 protsenti koguenergias tarbimisse lubatud kütuse igas liitris.
Istungil osalesid Eesti Õliühingu, Orlen Eesti OÜ, Neste Eesti AS, AS Kroodi Terminal ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi esindajad.
Valitsuse algatatud
vedelkütuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (
361 SE) teine lugemine toimub Riigikogu täiskogus 22. märtsil, lõpphääletus 12. aprillil.
Seotud lood
Valitsus kinnitas täna vedelkütuse seaduse muutmise eelnõu, mis kohustab tarnijaid lisama bensiini ja diislikütusesse taastuvast allikast toodetud kütuseid ning muudab seega transpordisektorit keskkonnahoidlikumaks, teatas MKM.
TÄIENDATUD DPD KOMMENTAARIGA Riigikogu majanduskomisjon toetas 24. jaanuaril peetud istungil vedelkütuse seaduse muutmise eelnõu, mis kohustab tarnijaid lisama bensiini ja diislikütusesse biolisandit ehk taastuvast allikast toodetud kütuseid. Eesmärk on muuta transpordisektor keskkonnahoidlikumaks.
Kütuste jaemüüja Olerexi tegevjuht Piret Miller ütles, et kütusefirmad ja rafineerimistehased leiavad ühiselt, et vedelkütuste seaduse muudatuse jõustumine on mõistlik selle aasta 1. mailt edasi lükata 2018. aasta 1. maile, kuna eelnõu nõuab tarnijatelt olulisi muudatusi ning eelnõu vastuvõtmise ja uute kohustuste jõustumise vahele peab jääma mõistlik aeg.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.