TÄIENDATUD DPD KOMMENTAARIGA Riigikogu majanduskomisjon toetas 24. jaanuaril peetud istungil vedelkütuse seaduse muutmise eelnõu, mis kohustab tarnijaid lisama bensiini ja diislikütusesse biolisandit ehk taastuvast allikast toodetud kütuseid. Eesmärk on muuta transpordisektor keskkonnahoidlikumaks.
- Majanduskomisjoni istung 24. jaanuaril Foto: Erik Peinar
Majanduskomisjoni esimehe Aivar Koka sõnul kaalub komisjon seaduse jõustamise tähtaega. „Seadust saab rakendada alates hetkest, kui kõik turu osapooled on selleks valmis. Et biokütuse turul toimiks reaalne konkurents, peaks biolisandit pakkuma rohkem kui üks maaletooja, aga hetkel on talvise diisli biolisand ainult Nestel,“ ütles Kokk Riigikogu pressiteate vahendusel.
Eelnõu kohaselt peab alates tänavu maist tarbimisse lubatud kütus sisaldama vähemalt 3,3 protsendi energiamahu ulatuses biokütust. Järgmisel aastal on vastav tase 6,4 protsenti, 2019. aastal 8 protsenti ning 2020. aastal 10 protsenti.
Eelnõuga võetakse üle Euroopa Liidu kohustus, mille kohaselt peab aastaks 2020 liikmesriikides tarbitud transportkütustest moodustama taastuvast allikast toodetud kütus 10 protsenti kütuste koguenergiast.
Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul on Eesti viimane Euroopa Liidu riik, kes kohustuse üle võtab. Eelmisel aastal kasutati Eesti transpordisektoris 0,2 protsendi ulatuses taastuvast energiaallikast toodetud kütust, põhiliselt roheelektrit.
Biokütust toodetakse taastuvatest allikatest nagu jäätmed, loomsed taimsed rasvad, toiduks kõlbmatud teraviljad, rapsiseemned jne. Meie lähiriikidest toodetakse seda näiteks Soomes ja Leedus.
Majanduskomisjon otsustas saata valitsuse algatatud
vedelkütuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (
361 SE) Riigikogu täiskokku esimesele lugemisele 8. veebruaril.
DPD tegevjuht Rainer Rohtla kommentaar:
DPD tervitab ja toetab riigi plaani muuta vedelkütuse seadust, kohustades tarnijaid lisama bensiini ja diislikütusesse biolisandit ehk taastuvast allikast toodetud kütuseid. On täiesti selge, et transport jätab oma jälje keskkonnale. Küsimus on, kuidas seda ökoloogilist jalajälge võimalikult minimeerida.
DPD grupi prioriteet on juba aastaid teostada süsinikuneutraalset pakivedu. Mõõdame ja vähendame järjepidevalt CO2-heitmeid ja kompenseerime järelejääva koguse emissiooni, finantseerides taastuv- ja puhta energia tootmise projekte Euroopas ja maailmas. DPD teostab hetkel transporti pakisõidukitega, mis vastavad kõik EUR5 nõuetele. Ühe turuliidrina tunnetame vastutust ja DPD järgmine siht on praegu kõrgeimatele nõudmistele vastavad EUR6 pakisõidukid.
See ei ole eelnõu, mis koristab Eesti teedelt tossava vanaraua, küll aga on see väike, ent väga oluline samm keskkonna säästlikuma transpordi suunas, motiveerides ettevõtjaid investeerima keskkonda säästvamatesse transpordi vahenditesse.
Seotud lood
Riigikogu majanduskomisjon on sel neljapäeval ja reedel Ida-Virumaal, et arutada kohalike ettevõtjatega logistika- ja transiidisektori edendamise võimalusi ning energeetikasektori arengut, teatas majanduskomisjon.
Riigikogu majanduskomisjon arutas eile Sillamäel logistika- ja transiidiettevõtjatega tegevusi valdkonna toetamiseks. Täna külastab komisjon Ida-Virumaal Eesti Energiat ja Viru Keemia Gruppi, keskendudes energeetikasektori arengu küsimustele.
Riigikogu majanduskomisjon otsustas pärast kohtumist huvigruppidega, et müüjate kohustus lisada bensiini ja diislikütusesse biolisandit lükatakse aasta võrra edasi – seega kohustus tekib järgmise aasta mais. Samas ei muudeta vedelkütuse seaduse eelnõu eesmärki, et 2020. aastaks peab biolisandi osakaal olema tarbimisse lubatud kütuses vähemalt 10 protsenti.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.