• 27.02.17, 10:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Olerex: vedelkütuse seadust ei tohi muuta üleöö

Kütuste jaemüüja Olerexi tegevjuht Piret Miller ütles, et kütusefirmad ja rafineerimistehased leiavad ühiselt, et vedelkütuste seaduse muudatuse jõustumine on mõistlik selle aasta 1. mailt edasi lükata 2018. aasta 1. maile, kuna eelnõu nõuab tarnijatelt olulisi muudatusi ning eelnõu vastuvõtmise ja uute kohustuste jõustumise vahele peab jääma mõistlik aeg.
Olerexi tegevjuht Piret Miller
  • Olerexi tegevjuht Piret Miller Foto: Raul Mee
„2016. aasta septembris saadeti vabariigi valitsusele kooskõlastamiseks Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis algatatud EL-i direktiividest tulenev vedelkütuse seaduse (VKS) muutmise seaduse eelnõu, milles reguleeritakse transpordis kasutatava biokütuse käitlemine ning sätestatakse transpordis kasutatava biokütuse osakaalu suurendamise normid,” selgitas Olerexi tegevjuht Piret Miller pressiteate vahendusel. „Riigi eesmärk peab olema paindliku biokütuste süsteemi loomine, mis tagab biokütuste kohustuslikuks muutmisel kütusehindade väikseima võimaliku tõusu. Kiirustades seaduse muutmine seda ei taga.”
„Eesti kütusefirmad ja rafineerimistehaste esindajad esitasid majanduskomisjonile ettepanekud, kus tõime välja, et biokütuste kasutuselevõtmisega seonduv peab olema paindlik nii tehniliste lahenduste kui ka kütuste võimalike tarneallikate osas,” ütles Piret Miller. „Kasutusele võetav süsteem peab olema lihtne, kuluefektiivne ning riiki ja ettevõtteid vähekoormav. Turuosalistele tuleb pakkuda võrdseid konkurentsitingimusi – nii kütuste tarnijatele kui ka kütuste hulgi- ja jaemüüjatele.“
„Riik ei tohi uusi regulatsioone kehtestada nii-öelda üleöö, sellele tendentsile on korduvalt tähelepanu juhtinud ka õiguskantsler,“ märkis Piret Miller. „Hetkel eelnõu aga muudatusteks mõistlikku aega ette ei näe. Seaduse vastuvõtmine praeguses redaktsioonis ergutab pigem kütuse hinnatõusu. Ka täna valmistab meile muret kütusehinna erinevus Lätiga, eriti veel seetõttu, et Läti ei kavatse järgmisest aastast kütuseaktsiisi tõsta ega biokomponendi nõuet jõustada. Seepärast võiks seadus jõustuda 1. maist 2018.“

Seotud lood

Uudised
  • 08.03.17, 10:53
Leht: tüli Olerexi juhtkonnas
Eesti suurima tanklaketi Olerexi sisekliima on mürgine, kirjutab Eesti Ekspress.
Uudised
  • 15.03.17, 09:44
Biokütuse nõue lükati edasi
Riigikogu majanduskomisjon otsustas pärast kohtumist huvigruppidega, et müüjate kohustus lisada bensiini ja diislikütusesse biolisandit lükatakse aasta võrra edasi – seega kohustus tekib järgmise aasta mais. Samas ei muudeta vedelkütuse seaduse eelnõu eesmärki, et 2020. aastaks peab biolisandi osakaal olema tarbimisse lubatud kütuses vähemalt 10 protsenti.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele