• 12.10.16, 11:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink ostab veeldatud maagaasi Eesti Gaasilt

AS-i Tallink Grupp teatel sõlmis ettevõte veeldatud maagaasi ehk LNG tarnelepingud varustamaks järgmisel aastal Tallinna-Helsingi liinil sõitma hakkavat kiiret reisilaeva Megastar. Eestis saab Megastari varustama Eesti Gaas ning Soomes Scangas.
Tallinki uus laev Megastar asub Tallinna-Helsingi liinile tuleva aasta alguses.
  • Tallinki uus laev Megastar asub Tallinna-Helsingi liinile tuleva aasta alguses.
Tallinki tehnikadirektori, kapten Tarvi-Carlos Tuuliku sõnul oli suurepärane leida piirkonnas lausa mitu head tarnepartnerit ettevõtte jaoks täiesti uues valdkonnas.
„Koos Eesti Gaasi ja Scangasiga oleme laevastiku uusima liikme Megastari tulekuks hästi ette valmistatud teenindamaks üht meie olulisemat ja kiirema rütmiga liini,“ lisas Tuulik.
“Eesti Gaas on Eesti turu ekspert maagaasi valdkonnas, olles tegelenud gaasi maaletoomise ja pakkumisega aastakümneid. Täna oleme jõuliselt astumas uude ajajärku, Tallink Megastari gaasiga varustamine on meie esimene suur LNG projekt meretranspordis,” sõnas Eesti Gaasi tegevjuht Ants Noot. 
”Meil on äärmiselt hea meel, et Tallink valis meid uue Megastari varustajaks“, ütles Tommy Mattila, Skangas`i turundus- ja müügidirektor. „Aastas teostame me Põhjamaades ligi 1000 LNG bunkerdamisoperatsiooni. Värske koostöö Tallinkiga on märk meie võimekusest rahuldada meretranspordist tulenevat nõudlust tõhusa, turvalise ja usaldusväärse bunkerdamisteenuse järgi“.
LNG ehk veeldatud maagaas on väga kõrge energiasisaldusega ja selle kasutamiseks ei ole vajalik maagasivõrgu olemasolu. LNG-d kasutatakse energiatootmises, maismaa- ja meretranspordis. Tegemist on keskkonnasäästliku kütuseliigiga, mis võimaldab oluliselt vähendada CO2, NOx, SOx sisaldust heitgaasis ning see ei tooda praktiliselt üldse tahmaosakesi.
Tallink on valinud veeldatud maagaasi üheks tuleviku arengusuunaks justnimelt laevastiku keskkonnasõbralikkuse täiendaval suurendamisel ning reisilaevanduses jätkusuutliku opereerimise veelgi laiemaks rakendamiseks.
Tallink kiire reisilaev Megastar 212 meetrit pikk ning mahutab 2800 reisijat. Alus hakkab kasutama kütusena veeldatud maagaasi, kuid on võimeline sõitma ka tavakütusega.
Veeldatud maagaasiga tegelev ettevõte Skangas varustab LNG-ga nii laevandus-, tööstus- kui maanteetranspordisektorit. Skangas on Soome loodusliku gaasi ekspertettevõtte Gasum Ltd. tütarfirma ning selle osanikeks on Gasum Ltd.  51% ja Norra Lyse Energi AS (49%).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele