• 29.01.16, 10:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti suurimad dividendid võetakse transpordiärist

Äripäeva avaldatud Dividendide TOPist selgub, et 2014. aastal võeti Eestis suurimat omanikutulu transpordiettevõtetest.
Transgoup Invest üks omanikke Sergei Glinka on Eestis suurimaid dividendivõtjaid.
  • Transgoup Invest üks omanikke Sergei Glinka on Eestis suurimaid dividendivõtjaid. Foto: Veiko Tõkman
Dividendide TOPis reastati 360 ettevõtjat vastavalt teenitud omanikutulule. Edetabeli koostamisel on ­arvestatud kohalikule kapitalile kuuluvate firmade reaalseid väljamakseid rahavoogude ja omakapitali muutuste aruande põhjal. Dividend on määratud ja makstud 2013. aasta majandustulemuste eest 2014. aastal. TOPi koostamise aluseks võeti 2000 enim dividende välja­maksnud ettevõtet, kelle omanikeringist kuulus vähemalt 10% eraisiku(te)le. Lisaks on võetud arvesse Äripäevale teada­olevad Eesti ettevõtjate osalused välis­firmades.
TOPi eesotsas on 3 ettevõtjat, kellede äri on seotud transpordisektoriga. Kogu Dividendide TOPI saab vaadata SIIT.
10 suurimat transpordiäriga seotud omanikutulu 2014. aastal:
1. Sergei Glinka, teenitud dividenditulu 8 412 000 eurot (koht Dividendide TOPis 1.)
On olnud aastaid nii Äripäeva rikaste kui ka dividendide edetabelis kõrvuti Maksim Liksutoviga. Mehed olid rahvusvahelise kontserni Transgroup Invest võrdse suurusega omanikud. Mitmekümnest ettevõttest koosneva kontserni äritegevus toimub peamiselt Venemaal, kontserni emafirma on aga registreeritud Eestisse. Liksutov ise on pärit Loksalt. Viimastel aastatel on aga Liksutovi asemel edetabelis tema eksabikaasa Tatjana Liksutova. Varade liikumise põhjuseks võib olla Liksutovide kiire karjäär Moskva linnavalitsuses. 2012. aastal sai temast Moskva abilinnapea, kes kureerib Venemaa pealinna transpordivaldkonda. Venemaal kehtib seadus, mis keelab ametnikel ning nende abikaasadel välisfirmades osalusi omada. Seda seadust peetakse üheks võimalikuks põhjuseks, miks Liksutovi vara liikus 2013. aasta suvel Tatjana Liksutova nimele.
2. Tatjana Liksutova, 8 412 000 (2.)
Transgroup Investi teine omanik Sergei Glinka kõrval. Sai osaluse oma endiselt abikaasalt Maksim Liksutovilt, kes on viimastel aastatel teinud kiiret karjääri Moskva linnavalitsuses. 2012. aastal sai temast Moskva abilinnapea, kes kureerib Venemaa pealinna transpordivaldkonda. Venemaal kehtib seadus, mis keelab ametnikel ning nende abikaasadel välisfirmades osalusi omada.
3. Sergei Petrov, 7 940 011 (3.)
Stabiilselt väga head dividenditulu teeniv transiidiäris tegutsev ettevõtja. Tema äriedu üheks põhjuseks peetakse häid suhteid Venemaa riigifirmade ja riigiasutustega, näiteks Venemaa Raudteega. Petrov on Eesti ühe suurema transpordi-ekspedeerimisettevõtte Petromaks Spediitori AS omanik. Ettevõtte tütarfirma Jõgeva Elamu Halduse AS haldab ja hooldab kinnisvara.
4. Oleg Ossinovski, 4 308 934 (7.)
Eelmisel aastal ilmunud dividendide TOPis 44. kohal olnud ja üle-eelmisel aastal edetabelist üldse välja kukkunud Oleg Ossinovski on taas hakanud rohkem omanikutulu teenima. Dividenditulu teenis ta firmast Skinest Finants, mis tegeleb finantsinvesteeringutega.
5. Ain Hanschmidt, 1 446 088 (31.)
Valdusfirma Abante suuromanik. Abantele kuulub ka osalus Infotaris, mis on börsifirma Tallink Grupp Suuromanik.
6. Ants Ratas, 825 453 (52.)
Logistikakontserni Baltic Maritime Logistics Group üks omanikke. Väikese summa dividende teenis ta ka enda investeerimisfirmast AR Holdings OÜ.
7. Karin Nurmetalo, 816 488 (53.)
Kuulub samuti Baltic Maritime Logistics Groupi omanike hulka.
8. Tõnis Pohla, 779 500 (56.)
Tartu Ülikooli õigusteaduskonna lõpetanud Pohla omab ettevõtte Moveo OÜ kaudu 21% logistikafirmast Baltic Maritime Logistics Group AS (BMLG). Moveo on olnud viimastel aastatel hea dividendimaksja - 2013. aastal võttis pohla oma firmast välja 525 000 eurot, 2012. aastal 567 930  eurot ja 2011. aastal 516 051 eurot. Möödunud aastal sai tema nimi tuntuks tänu Tallinna Sadama altkäemaksuskandaalile. Koos Tallinna Sadama nüüd juba endiste juhatuse liikmete Ain Kaljuranna ja Allan Kiiliga pidas prokuratuur kinni ka Tõnis Pohla ning BMLG gruppi kuuluva ettevõtte Esteve Terminal ASi juhatuse esimehe Üllar Raadi. Pohlat kahtlustatakse altkäemaksu andmises.
9. Tarmo Nurmetalo, 680 500 (64.)
Logistikakontserni Baltic Maritime Logistics Group üks omanikke investeerimisfirma Prolis Grupp kaudu.
10. Teet Järvekülg, 582 800 (69.)
Teenis omanikutulu firmast OÜ Armadio. Ettevõtte põhitegevusalad on äri- ja juhtimisalane nõustamine, kütuse krediitmüük ja vahendamine, teemaksukaartide vahendamine ning käibemaksu tagastamine välismaalt. Peab kohtulahingut Reformierakonna poliitikute Keit Pentus-Rosimannuse ja Rain Rosimannusega. Hagi ajendiks oli poliitikute seotus transpordifirmas Autorollo toimunud skeemidega.

Seotud lood

Uudised
  • 26.04.16, 13:40
Tallink tahab maksta kogu kasumi dividendideks
Tallink Grupp kutsub kokku võlakirjaomanike koosoleku, et saada luba maksta välja dividendideks kogu 2015. aastal teenitud kasum.
Uudised
  • 02.06.16, 13:30
Tallink ei emiteeri uusi aktsiad optsioonideks
Tallink Grupi nõukogu otsustas, et ei emiteeri optsioonilepingute täitmiseks uusi aktsiaid ega osta neid järelturult.
Uudised
  • 09.06.14, 23:01
Tallink maksab dividendideks 20 miljonit
Tallinki aktsionärid otsustasid täna peetud koosolekul endile dividendideks maksta 3 eurosenti aktsia kohta ehk veidi enam kui 20 miljonit eurot.
Uudised
  • 23.09.14, 17:16
Ekspediitorite tipus kolmandat aastat Petromaks Spediitor
Ekspediitor- ja agenteerimisfirmade TOPi esikohal on kolmandat aastat järjest Petromaks Spediitori AS, mis kuulub avalikkuse eest varju hoidvale Sergei Petrovile.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele