• 27.10.15, 12:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aasta Logistikategu 10 finalisti. Anna oma hääl!

Traditsiooni kohaselt valitakse igal sügisel aasta parim logistikasaavutus. Tänavu juba 14. korda toimuva konkursile laekus varasemast enam töid, millede hulgast žürii valis välja 10 finalisti. Finaaltööde hulgast parima valimisel on võimalik osaleda ka avalikkusel.
Aasta Logistikategu 10 finalisti. Anna oma hääl!
  • Foto: Tanel Raig
Konkurss Aasta Logistikategu tõi tänavu 19 logistikateo esitamise. Eelmisel aastal oli konkureerimas 10 logistikategu.
Aasta Logistikateole esitasid oma tööd konkureerima Cleveron, DPD Eesti, Elpa, Ensto, G4S, Heat3, Livesoft, Omniva (3 tööga), PostPal, Simple Express, SmartPOST (2 tööga), Zincpot, Tallinna Linnatransport, Tiki-Treiler, Uber. Logistikategusid hindas žürii, kes valis välja 10 finaaltööd. Finaaltöödele antud žürii häältele lisanduvad Eesti logistikaavalikkuse hääletamisel antud hinnang. Sealjuures on žürii otsusel 50% ning avalikkuse hinnangutel 50% osakaal. Võitja selgub kaalutud häälte summeerimisel. Punktide võrdse jagunemise korral saab määravaks žürii otsus. Zürii koosseisu kuuluvad Logistika Aastakonverentsi programmijuht, Äripäeva logistikaajakirjanikud ning PROLOGi juhatuse liikmed.
Tänasest on Aasta Logistikateo 2015 rahvahääletus avatud. Hääletamiseks tuleb saata hiljemalt 11. novembriks 2015 e-kiri oma lemmikteo nimega aadressil [email protected], lisades hääletaja identifitseerimiseks kindlasti ka enda nime ja ettevõtte. Hääletada saab vaid üks kord ja ühe logistikateo poolt. Omaenese logistikateole antud hääled ei läe arvesse.
Konkursi Aasta Logistikategu eesmärk on tunnustada oma tööle pühendunud logistikajuhtide saavutatud edu organisatsioonile püstitatud eesmärkideni jõudmisel. Kolme võidutöö esitlemine ja autasustamise tseremoonia leiab aset 18. novembril toimuva "17. Logistika Aastakonverentsil: Tarneahela auditeerimine“ raames. Konverentsile saab registreeruda SIIT.
 
Konkursi Aasta Logistikategu 2015 finalistid (esitatud tähestiku järjekorras)
ALIEXPRESS/OMNIVA
Hiina suurim veebikaubamaja jõudis Omniva pakiautomaati
2015.a sügisel avanes Eesti elanikele esmakordselt võimalus tellida Hiina suurimast e-kaubamajast AliExpress.com kaupu otse Omniva pakiautomaati.
Tegemist on mugavusteenusega klientidele, kes soovivad välismaisest e-poest saabunud pakki postkontori asemel kätte saada alati avatud ja järjekorravabast pakiautomaadist.
AliExpress on üks populaarsemaid veebipoode, millest unikaalseid kauba tellijaid on ühes kuus ca 75 000. Esimese kuuga on AliExpressist pakiautomaati tellimise võimalusega liitunud üle 1000 kasutaja ja esimesed saadetised ka kohale jõudnud. Kasutajate tagasiside on positiivne ja annab usku näha optimistlikumas tulevikupildis kauba tellimise võimalust Omniva pakiautomaati kõikidest suurematest veebikaubamajadest üle maailma.
Projektiga alustati mullu sügisel, testimiseni jõuti tänavu maikuus ja kasutajatele avati tellimisvõimalus septembris.
CLEVERONPakiautomaadist arendati pakirobot
Cleveron arendas välja unikaalse PakiRoboti eesmärgiga muuta pakkide saatmise ja kättesaamise protsess kiiremaks, vähendades seejuures logistikaettevõtete kulusid.
PakiRobot aitab vähendada nurjunud saadetiste arvu, tagab pakkide saatmise ohutuse ning on sobilik ka temperatuuritundlikele saadetistele.
PakiRobot on suuteline iseseisvalt pakke masinasse paigutama ning ruumikasutust optimeerima. Võrreldes pakiautomaatidega mahutab robot kolm korda enam pakke. Turvalisuse tagamiseks saadetised mõõdetakse, kaalutakse ja pildistatakse automaatselt. Märkimisväärne on paki sisestamise ja väljastamise kiirus, vastavalt 20 sekundit ja 10 sekundit ühe paki kohta. Tänu kliimakontrollile sobib pakirobot kasutamiseks ka välitingimustes.
Cleveron on sõlminud partnerluslepingu Bell & Howelliga ning ühiselt nähakse potsentsiaali 15 000 pakirobotile Põhja-Ameerikas viie aasta jooksul.
 
DPD EESTI
Paki saabumisaeg teada tunnise täpsusega
DPD Eesti veoringi optimeerimislahendus võimaldab e-poest sisseoste tegevale kliendile teavitada paki saabumisaja 60 minuti täpsusega.
Programmi põhieesmärk on prognoosida eraisikust pakisaajale ühetunnine toimetusaken. Ühetunnise toimetusakna saamiseks kasutatakse tarkvara, mis geokodeerib nii toimetuse kui ka pealekorje kohad, genereerides nende järgi kullerile optimaalse teekonna. Veoringi koostamiseks arvestatakse kõikvõimalike parameetritega: tellitud teenus, kellaajalised piirangud, liiklusolud ning kulleri profiil.
E-kaubandus ehk 2C turg on kõige jõudsamalt kasvav ning selleks, et eraisikust saajale pakkuda võimalikult mugavat ning taskukohast teenust nägi DPD vajadust midagi selles valdkonnas muuta.
Kliendile ühetunnist kätte toimetuse aega pakkudes on tarnekindlus paranenud ning läbi optimeerimise on tänaseks vähendanud ka ökoloogilist jalajälge – ühe peatuse teostamiseks kuluvate kilomeetrite arv on vähenenud 5,3%.
Kliendile saadetavas teavitussõnumis on võimalus muuta tarne aega, mis omakorda vähendab tühisõitude arvu. Veokorraldajad omavad igal ajahetkel täpset ülevaadet, kus mingi veovahend asub ning saavad lisanduvaid töid efektiivsemalt planeerida. Optimeerimine on muutnud kullerite töö oluliselt lihtsamaks, kuna süsteem koostab kullerile optimaalseima veoringi ning eriti suurt mõju on see avaldanud uute kullerite efektiivsusesse. See on kasvanud 25%.
ELPA I.E.Piima kokkupressime vähendas transpordikulu
OÜ Elpa i.e. võttis kasutusele piima kokkupressimise tehnoloogia, et vähendada transpordikulu.
Ettevõte on tegelenud pikemat aega toorpiima varumise, töötlemisega ja vahendamisega Lätti ja Leetu ning transpordikulu on olnud alati üheks suureks faktoriks, mida tuleb silmas pidada uue kliendi otsingul ja pakkumise koostamisel. Kuni Jõgisoo tihendustehase ehituseni oli maksimaalne distants ligikaudu 800 kilomeetrit, millest kaugemale pakkumisi teha ei saanud, sest kulud sõid igasuguse mõtte müüa. Täna on võimalus tarnida kontsentraadi näol ka Poola ja Valgevenesse, mis kahekordistas võimalusi toodangu realiseerimisel.
Alates eelmisest aastast alustas ettevõte koostöös Leedu partneriga piima tihendamist Jõgisoo tööstuses, mis andis kohese efekti transpordis. Vedu toimub samade Leedu juhtidega aga näiteks täna on kilomeetreid kokku 5781, mis oleks ilma tihendamiseta olnud 9148. Autojuht varub Eestis kaks päeva piima ja siis veab kontsentraadi Leetu Rokiskio Suris tehasesse.
Ettevõttest öeldakse, et täna on veel vara rääkida tulemusest ja investeeringute tasuvusperioodist, kuna piimandussektori tulevik on ebaselge, kuid ilma tihendustehase ehitamiseta oleks olukord veelgi keerulisem.
ENSTOTehas juurutas tõmbava tootmise
Kuidas planeerida tootmist ilma, et peaks samaaegselt korraldama materjalivoogu? Kuidas tagada kliendi soovide täitmiseks õiged komponendid, õigel ajal, õigetes kogustes? Ja seda kõike tarnijatele ostutellimusi esitamata? Vastuste leidmine nendele küsimustele oli Enstos tõmbava tootmise juurutamise üks olulisemaid eesmärke.
Juurutamisest võttis osa üle saja inimese, töötajatest juhtkonnani. Selle käigus analüüsiti viimse detailini kõiki koostamise operatsioone ja materjalivooge, kujundati ja ehitati üle 50 uue töökoha, muudeti täies ulatuses koostamise paigutus, ehitati üle 1000 korjeriiulikoha ning avati üle 1000 Kanban voo. Kõik selleks, et koostamise protsess ja materjalivoog nii majas sees, kui tarnijatega juhiks ennast igapäevaselt ise. Protsess valmistoodangu tarbimisest kuni tarnijalt komponentide tellimiseni vajab vaid monitooringut, parameetrite kohendamist ja erandite käsitlemist.
Ettevõtte hinnangul on viimase kahe aasta jooksul tehtud pingutused tootmissüsteemi muutmiseks end kuhjaga tasunud. Kõige tähtsamaks hinnatakse, et tõmbava tootmise juurutamine terves tarneahelas on viinud suure sammu lähemale pikaajalisele eesmärgile – olla tarnijana maailmatasemel ning parim klientidele.
Tulemused, mida saavutati Enstos tõmbava tootmisega:
• Tõmbava tootmise protsessi jälgides täidetakse 98,7% müügitellimustest ilma tootmist ja materjalivoogu täiendavalt planeerimata• 33% varasemast väiksem laovaru• Olematu seadistusaeg üle 500 erineva valmistoote koostamiseks
G4STurvafirma patrullide tööd korraldab tarkvara
G4S ePatrull on käsiseadmetel põhinev tarkvaraplatvorm, mis parandab andmevahetust patrullide ja juhtimiskeskuse vahel.
Senine paberkandjal, telefonikõnedel tuginev tööprotsess korraldati ümber tarkvaralahendusega. Eesmärk on vähendada aja-, side-, ja patrullide väljasõidu kulusid, kontrollida paremini teenuse kvaliteeti, anda kliendile kiiremini infot ja täita dokumendid nõuetekohaselt.
Tulemused:
• Kaks korda vähenes juhtimiskeskuse telefonikõnede hulk, mis annab operaatoritele aega kliendiga tegeleda ja paremini hinnata patrulli kohale saatmise vajadust.• 26% vähenesid ekipaažide väljasõidud.• 12% paranes patrullide keskmine kohalejõudmisaeg. ePatrull tuvastab lähima patrulli, lühima trajektoori ja aitab juhti navigeerimisel.• Täpsem, korrektsem andmevahetus parandas arvete koostamise kvaliteeti ja kahekordistas väljasõidutasude käivet.• Automatiseeritud  andmevahetus viib info kiirelt juhtimiskeskusele, patrullekipaažile ja kliendile e-teenindusse.
GSMTASKSLogistika kontrolli all ka väljaspool kontorit
GSMtasks (www.gsmtasks.com) kutsuti ellu eesmärgiga, et analüüsida ja efektiivselt hallata ettevõtte logistikat ning töötajaid väljaspool kontorit.
Arendatud on lahendus, milles on kasutaja käsutusse antud:- teekondade optimeerimine;- tööülesannete edastamine;- reaalajas teavitused;- digitaalsed dokumendid ja nende allkirjastamine;- analüütika;- integratsioon kõikide CRM ja raamatupidamise programmidega
Lahendus annab igal ajahetkel ülevaate töötaja tööülesannetest, mis peavad saama täidetud või on veel töös. Kaardile visualiseeritakse sõidukite asukohad koos juhtide ja ülesannete täitmisjärjekorraga. Reaalajas uuenevad tööülesannete staatuseid ning nende täitmisega seotud dokumendid. Väga lihtne on „klikka ja lohista“ funktsioon, et koordineerida kõiki tööülesandeid nii kalendri- kui haldusvaates.
Iseseisev moodul on lahenduses teekondade optimeerimine. Sisestades igapäevased tööülesanded arvutaba GSMtasks välja kõige efektiivsema teekonna. Lisaväärtust annab kasutajale Mobiiliapp, kust saab juhtidele anda informatsiooni nende päevaste tööülesannete hetkeseisu kohta.
Lisaks on GSMtasks paberivaba. Tarkvaras on kõik vajalikud dokumendid digitaliseeritud, et vähendada paberimajandust. Kõik tööülesanded on allkirjastatavad digitaalselt, et täiendavalt vähendada vajadust väljaprinditud paberitele - nagu saatelehed, lepingud jne.
Kas te teate, kui kaua on juhid autos või kui kaua laevad kaupa? Kaugel nad on kliendist ja kui kaua ühe tööülesande täitmiseks aega kulus? Analüütikamoodul annab kõik olulised mõõdetavad väärtused, et analüüsida tegevust.
GSMtasks’i suurimad kliendid on täna kullervedudega tegelevad transpordifirmad. Samuti on suurt huvi ülesse näidanud firmade erinevad hooldus- ja operatiivmeeskonnad ja teised transpordi ettevõtted. Näiteks on AS EstTrans Kaubaveod otsustanud varustada kõik oma masinad tahvelarvutitega, kust saab mugavalt kogu lahendust käsitleda.
 
LIVESOFT
Tarneahelajuhtimise tarkvara loob ühise infovoo
2014. aasta sügisel lansseeriti vedude- ja tarneahelajuhtimise tarkvara Live Logistics Software. Ühe suurima kliendi Stora Enso näitel integreeriti erinevad osapooled ühtsesse infovoogu.
Stora Enso Venemaa tehased, müügiüksus, Eesti tehased/saajad, tolliagentuur, vedajad ja ekspedeeriad ning Veterinaaramet haldavad infot ja dokumente läbi ühtse süsteemi. Seeläbi sisestavad ja haldavad kõik osapooled endale vajalikku infot, mida kasutavad ka teised personaalses ekraanivaates “Single window” põhimõttel. Protsesside efektiivsus transpordi korraldamisel on seeläbi tõusnud pea 30%, tarnekindluse mõõtmine on täpne, e-kirjade saatmine osapoolte vahel on sisuliselt lõpetatud – kõik info on reaalajas ühtses süsteemis. Andmevahetus tarneahelas on Live Logistics Software uue põlvkonna tarkvaraga automatiseeritud.
POSTPALKullerteenustes loodi oma „Uber“
PostPali loomise eesmärk oli muuta paki saatmine kiiremaks ja odavamaks, võttes protsessist välja vahelaod ning vahendajad.
Uut kullerteenust inimeselt inimesele pakutakse läbi online-platvormi www.postpal.ee. Tegemist on Uberi mudeli rakendamisega kullerteenuse valdkonnas. Teiste pakisaatmisvõimalustega  võrreldes on uus lahendus kordades kiirem ja olemasolevate kiirkulleritega võrreldes on teenus oluliselt odavam. Paki teekonda saab jälgida reaalajas onlines.
Täna on Tallinnas registreerunud juba rohkem kui 200 kullerit, kes töötavad vaba graafiku alusel täpselt siis, kui ise soovivad. Pakume büroodele odavamat ja kvaliteetset kullerteenust ning e-poodidele kordades kiiremat lahendust, mis võimaldab kasvatada nende äri ja laiendada oma tegevusi ka ajakriitiliste kaupade müügile.
 
UBER
Tallinnasse jõudis sõidukite jagamine
UberPOP on nutitelefoni rakendus, mis ühendab reisija – rakenduse kasutaja – ja autojuhi, kes kasutavad platvormi reaalajas.
Peale Tallinnas alustamist 2015. aasta mais ulatub Uberi kasutajate arv tuhandetesse, ööpäevaringne keskmine auto kohale jõudmise aeg on alla nelja minuti (kiirem Pariisist, Londonist ja New Yorkist) ning Uberi partner-juhtide reiting ehk teenuse kvaliteet kasutajate tagasiside põhjal on Euroopa kõrgeimate seas. Sealjuures kasutab 2/3 juhtidest rakendust vähem kui 20 tundi nädalas.
UberPOP näitab, et sõidujagamisteenus saab muuta transpordi linnas oluliselt efektiivsemaks. Uberi visioon on tulevik, kus transport on sama kättesaadav nagu kraanivesi ja seda oluliselt vähemate autodega.

Seotud lood

Uudised
  • 18.11.15, 10:04
Muuga sadamas auditeeritakse tarneahelaid. Vaata pilte!
Muuga sadama konverentsikeskuses algas täna Logistika- ja Ostujuhtimise Aastakonverentside kahepäevane programm. Mõlemal päeval on konverentsidel osalemas üle 100 osaleja.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele