• 05.10.15, 11:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

5 kõige rikkamat transpordi- ja logistikaäris

Äripäev reastas Eesti Rikaste TOP500, kus oli ka 39 logistika, transpordi ja transiidi valdkonnas tegutsevat ettevõtjat. Vaata, kes on sektoris 5 kõige rikkamat.
1. Oleg Ossinovski, Rikaste TOPis 2. kohal, vara väärtus 220,8 miljonit eurot. Tegevusala transport, teenused, kaubandus.
Kahel varasemal aastal Äripäeva rikaste edetabeli võitnud Oleg Ossinovski peab seekord leppima teise kohaga. See ei tohiks talle olla suur üllatus, sest viimasel paaril aastal on ta prognoosinud oma ärivaldkondades langust.
Need prognoosid on täitunud ning Ossinovskile kuuluva Skinest Grupi käive on järsult kukkunud, olles eelmisel aastal 99,9 miljonit eurot (2013. a 181,8 miljonit eurot). Mitmekümne tütar- ja sidusettevõttega kontserni Skinest Grupp kasuminumber püsis eelmisel aastal küll veel ilus (27,4 miljonit eurot) , aga selle põhjuseks oli kinnisvarainvesteeringute ümberhindlus.
Ossinovski enda sõnul pole aga vaatamata langustrendile muretsemiseks erilist põhjust, sest ettevõte on endiselt kasumis ning uued ärisuunad on juba töös. Ossinovski raudteeäri ei lähe praegu hästi idanaabri juures ja seetõttu on kontserni tegevus üha rohkem suunatud Läände.
2. Anatoli Kanajev, Rikaste TOPis 17. kohal, vara väärtus 88,5 miljonit eurot. Tegevusala logistika.
Kanajevi valdusfirma peamine vara asub Muuga sadamas, talle kuulub Transiidikeskus, mis on Muuga konteineriterminali omanik. Muuga sadam on olnud Kanajevi peamine kullaauk juba alates 1990ndate algusest, kui ristusid kolme ettevõtja teed. Aadu Luukas pakkus välja idee, Endel Siff tundis Venemaal vajalikke inimesi ning Anatoli Kanajev aitas Muuga sadama toonase juhina idee reaalsuseks muuta. Nende kolme mehe koostöös sündis Pakterminal, mis omanikele igal aastal väga head omanikutulu maksis ning mis lõpuks edukalt maha müüdi.
3. Marcel Vichmann, Rikaste TOPis 19. kohal, vara väärtus 86,1 miljonit eurot. Tegevusalad finants, transport, kinnisvara.
Varasemalt stabiilselt rikaste edetabeli esikümnes olev Marcel Vichmann peab seekord leppima tagasihoidlikuma kohaga. Tema olulisemaks ettevõtteks on turismi- ja transpordigrupp Go Group.
4. Sergei Glinka, Rikaste TOPis 20. kohal, vara väärtus 85,8 miljonit eurot. Tegevusalad veondus ja laondus.
Rahvusvahelise kontserni Transgroup Invest üks omanikest. Mitmekümnest ettevõttest koosneva kontserni äritegevus toimub peamiselt Venemaal.
5. Tatjana Liksutova, Rikaste TOPis 21. kohal, vara väärtus 85,7 miljonit eurot. Tegevusalad veodnus ja laondus.
Veondus ja laondus. Rahvusvahelise kontserni Transgroup Invest teine omanik Tatjana Liksutova on edetabelis kolmandat aastat järjest. Varemalt oli tema asemel rikaste TOPis tema nüüdseks endine abikaasa Maksim Liksutov, kes tegi kiiret poliitkarjääri Moskvas ja kureerib Venemaa pealinna transpordikorraldust. Tema tegevust on saatnud kahtlustused korruptsioonis, sest varemalt olid Liksutovi ärihuvid seotud muuhulgas ka Venemaa pealinna transpordikorraldusega. Nende kahtluste kummutamist peetaksegi põhjuseks, miks Tatjana Liksutovast sai ühel hetkel Maksim Liksutovile kuulunud vara omanik. Eesti Ekspress on kirjutanud, et Maksimiga tutvus Tatjana modellitööd tehes. Jõhvis elanud Tatjana läks pärast kooli lõpetamist õppima meditsiiniõeks, kuid sattus hoopis moemaailma tänu sellele, et Tallinna kesklinnas jalutades tuldi tema juurde ja tehti ettepanek hakata modelliks. Ta läks agentuuri EMA ja töötas juba nelja kuu pärast modellina Pariisis. Neli aastat käis tihe töö, mille katkestas Maksim, kes tegi talle ettepaneku jätta Pariis ja tulla Moskvasse.
Loe Äripäeva Rikaste TOPi eriväljaannet, kust leiab ka teised edetabelisse pääsenud transpordi- ja logistikaettevõtjad.
Rikaste TOP 500 oli 22 logistikavaldkonnas tegutsejat, 16 transpordisektori ettevõtjat ja 1 transiidiärimees.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele