Silberauto omanik Väino Kaldoja kustus konverentsil Äriplaan 2016 riiki ehitama Eestisse euroopalikud teed kohe, mitte 100 aasta pärast.
Kaldoja ütlusel lõppeb Eestisse saabuva investori kiire liiklus lennujaamast esimesse hotelli jõudes. „Kui ta kuuleb, et peab Tallinnast Pärnusse sõitma 2 tundi, siis ta ütleb, et tal pole selleks aega,“ nentis Kaldoja. „Saja aasta pärast pole neid teid enam vaja, siis liigeldakse muuga kui autoga. Me peame need teed täna valmis ehitama,“ leidis Kaldoja.
Tema arvestuste kohaselt on meil euroopalike teede ehitamiseks vaja ligikaudu 2 miljardit eurot. Kui jagada see 10 aasta peale, siis tähendaks see 200 miljonit eurot aastas. „See on tühine summa. Seda saaks ehk ka kuskilt Euroopa arengufondidest,“ rääkis Kaldoja.
Ta lisas, et tema arvates ei saa inimesed aru, milleks on meil vaja ehitada uut raudteed, mida me seal vedama hakkame. Aga usub, et autoteedest ja nende vajalikust saavad kõik aru, oli Kaldoja kindel.
Majandus- ja taristuminister Kristen Michal nõustus Kaldojaga, et teed tuleb korda teha ja selles valdkonnas võib rohkem pingutada. Ta kinnitas, et ministeeriumis on käimas analüüs Tallinn-Tartu maantee olulise osa renoveerimise kohta ja lubas analüüsi valmimisel selle teemaga tulla avalikkuse ette.
Vaata
Äripäevast, mida Kaldoja osalusel toimunud arutlusringis veel räägiti.
Seotud lood
Majandus- ja taristuminister Kristen Michal lubas Äriplaan 2016 konverentsil, et taristuettevõtete ühendamine ühte valdusfirmasse muudab Eesti transiidikoridorina odavamaks.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.