7. augustil toimus Maanteeametis liinilubade komisjon, kus oli arutlusel 11 erinevat taotlust vedajatelt Bus Transport Holding OÜ, AS Taisto Transport, Ekspress-Auto L OÜ, MK Autobuss AS, Arilix OÜ, Presto OÜ ja GoBus AS.
Sõiduplaani kinnitamiseks esitati kokku kuus taotlust. Liinilubade komisjon tegi ettepaneku rahuldada 4 taotlust, tagasi lükata ühe taotluse ning ühe taotluse rahuldamine sõltub avalikust konkursist liiniloa väljastamiseks, mille taotluste esitamise tähtaeg on 13. august. Lisaks esitati kaks liinilubade uuendamise taotlust, kuna liinilubade tähtaeg hakkab läbi saama. Nende taotluste rahuldamiseks tegi liinilubade komisjon ettepaneku Maanteeameti peadirektori kohusetäitjale.
Peale selle esitati kolm liiniloa taotlust uuteks liinilubadeks kaubamärgi Superbus all tegutseva Bus Transport Holding OÜ poolt ekspress-kaugliinide Tallinn-Pärnu, Tallinn-Tartu ja Tallinn-Narva teenindamiseks. Komisjon leidis, et liiniloa võib anda nendele väljumistele, kus on hetkel vaba väljumise aeg või milline saab vabaks septembris, kui lõpeb eelneva vedaja liiniluba. Liinilubade komisjon tegi Bus Transport Holding OÜ-le ettepaneku väljumisaegade korrigeerimiseks vastavalt eelpool mainitule. Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamsoni sõnul peavad vedajad liiniloa taotlemisel arvestama liiniloa väljastamiseks seatud tingimustega, mida Bus Transport Holding OÜ ei ole kõigi väljumiste juures arvestanud. Vastavalt kehtivale ühistranspordiseadusele on suurtest keskustest kahe väljumise vaheline minimaalne ajavahemik tipptunnil 30 minutit ja muul ajal 60 minutit. Erandit on võimalik teha ületäitvuse korral ehk viimase kolme kuu jooksul peab olema liini täituvus soovitud ajavahemikus üle 75%. Näiteks taotles Bus Transport Holding OÜ Tallinn-Pärnu suunal väljumist kl 09:45 (E-P), millele eelneb AS Lux Ekspress Estonia väljumine kl 09:30 (E-P keskmise täituvusega viimase kolme kuu jooksul oli 57%) ning järgneb AS GoBus väljumine kl 10:00 (E-P keskmine täituvus viimasel kolme kuu jooksul oli 35%). Teisisõnu ei saa Bus Transport Holding OÜ-le soovitud väljumisajale liiniluba anda, kuna antud liinil on alatäituvus. “Kui taotleja teeb muudatused vastavalt liinilubade komisjoni ettepanekule väljumisaegade muutmiseks, siis vastavad liiniload lähevad kooskõlastusringile kinnitamiseks,“ selgitab Williamson. Koosolekust võtsid osa 11 komisjoni liiget: Kirke Williamson (Maanteeamet), Aini Proos (Maanteeamet), Juli-Ann Siimpoeg (Maanteeamet), Vello Jõgisoo (Harju Ühistranspordikeskus), Harri Lepamets (Järva Ühistranspordikeskus), Heldur Lääne (Jõgeva Ühistranspordikeskus), Avo Rahu (Pärnumaa Ühistranspordikeskus ja Pärnu maavalitsus), Valentina Lunina (Ida-Viru maavalitsus), Katrin Tambur Sander Salmu asendajana (majandus- ja kommunikatsiooniministeerium), Villem Tori (Autoettevõtete Liit), Tarvi Viks (Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon). Komisjonist puudusid Mika Männik (Maanteeamet) ja Anne Vodi (Tartu maavalitsus).
Seotud lood
Superbusi Eesti juhi Lauri Helke sõnul ei rikkunud nende tegevust Eestis korruptsioon, vaid maanteeameti bürokraatia.
Jant Šoti odavbussifirma Superbusi liiniloa taotlusega on läinud nii kaugele, et Superbus uurib loa saamise üle otsustama pidanud maanteeameti reedese koosoleku protokolli. Õigust reisijaid vedada pole neil veel ikka.
Juuni lõpus tuleb Hugo Osulale kuuluv odavbussifirma Simple Express turule uudse lähenemisega, mis kätkeb endas üheeuroseid bussipileteid, tsoonipõhist hinnastamist ja maksimumhinda.
Bussifirmad loodavad, et ühistranspordiseaduse muudatused teevad liinide avamise konkurentide kõrval lihtsamaks. Eelistatud on kaugliinide käikupanek.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.