Juuni lõpus tuleb Hugo Osulale kuuluv odavbussifirma Simple Express turule uudse lähenemisega, mis kätkeb endas üheeuroseid bussipileteid, tsoonipõhist hinnastamist ja maksimumhinda.
Juuni alguses kirjutas Äripäev artiklis "Šoti miljardär siseneb Eesti bussiveoärisse", et Soome ja Poola bussiveoturul jõuliselt toimetav šotlasest miljardär Brian Souter on astunud esimesed sammud ka Eestis ning plaanib sügisel siseneda Eesti turule.
Juba ennetavalt astub vastusamme Eesti suurima bussireisidega tegeleva ettevõtte omanik Hugo Osula. Tema odavbussiliin Simple Express hakkab Lux Expressi juhatuse esimehe Hannes Saarpuu sõnul kasutama odavlennufirmadega sarnast hinnastamist. "Kõige esimesena pileti ostnud kliendid saavad kõige soodsama hinna. Täituvuse kasvades kasvab ka pileti hind, kuid sõltumata liinist ei ole see ettevõtte kodulehelt ostes rohkem kui viis eurot," selgitas Saarpuu.
Paljude peatustega liinidel muutub hinnastamine tsoonipõhiseks, kus bussipileti maksimumhind sõltub läbitud kilomeetritest. “Esialgu töötasime välja neli hinnatsooni: vahemaad kuni 20 km, 21-50 km, 51-125 km ja üle 125 km. Piletite alghinnad on alati üks euro, aga maksimumhinnad tsoonide kaupa on vastavalt 1, 2, 4 või 5 eurot,” rääkis Saarpuu.
Kõik toodud hinnad kehtivad pileti ostul Simple Expressi kodulehelt. Uued hinnad kehtivad alates 26. juunist, kuid üheeuroseid pileteid saab tänasest osta Simple Expressi kodulehelt kõikidele väljumistele. Simple Express jätkab ka piletite müüki bussides ja bussijaamades, kuid seal tuleb maksta sõltuvalt hinnatsoonist 1-2 eurot rohkem.
Saarpuu sõnul kaasneb piletite müügiga bussijaamades ja bussides täiendavaid otseseid ja kaudseid kulusid, mille katmine on õiglane jätta nendele klientidele, kes just seda osa teenusest kasutavad. “Paindlikkus jääb ka edaspidi üheks meie võtmesõnaks, kuid hinnastamises lähtume kulupõhisusest – klient kes käitub meie jaoks kõige kuluefektiivsemalt, saab edaspidi sõita soodsaima hinnaga,” selgitas Saarpuu.
Bussiettevõtte juhi sõnul toob oktoobrist kehtima hakkavate ühistranspordiseaduse muudatustega kaasnev turumajanduse reeglite laiem kasutuselevõtt Eesti ühistransporti uue ajastu. Veel sel aastal laiendab Simple Expressi tegevust kõikidesse suurematesse Eesti linnadesse ja viib odavbussiliinid ka mitmele uuele liinile, kus see varsti lõppeva regulatsiooni tõttu on seni olnud võimatu.
Simple Express odavbussiliinid kuuluvad Eesti bussiettevõttele Lux Express.
Seotud lood
Lux Expressi juhause esimehe Hannes Saarpuu väitel on uus ühistranspordiseadus kasvatanud oluliselt bussireisijate arvu, kuna võimaldas bussiettevõtetel korrastada sõidugraafikuid ja lisada linnadevahelistele marsruutidele uusi väljumisi.
Eesti bussifirmade turule on peagi lisandumas uus tegija, mis tõenäoliselt alustab esimese liiniga Pärnu-Tallinna vahel, konkureerides seal peamiselt rongidega, mis täna nii piletihinnas kui ka sõiduajas bussidele alla jäävad, vahendas kasulik.delfi.ee.
Soome ja Poola bussiveoturul jõuliselt toimetav šotlasest miljardär Brian Souter on astunud esimesed sammud ka Eestis, kirjutas Äripäev.
Eesti esimene odavbussifirma Simple Express, mis seni on sõitnud Tallinnast Tartusse ja Narva, langetab bussipiletite hinna ühe euroni ning laieneb kõikidesse suurematesse linnadesse.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.