Teist aastat järjest kukkus kütusetransiidifirma AS Milstrand müügitulu kordades ning majandusaasta lõpetati suure kahjumiga.
„Seoses kütuse transiidi mahtude vähenemisega 2014. aastal vähenesid tulud 2,2 korda võrreldes 2013. aastaga,“ tõdetakse Viimsis Miiduranna sadamas tegutseva ettevõtte majandusaasta aruandes. Aasta varem oli ettevõte märkinud tulude vähenemist 2012. aastaga võrreldes 3,1 korda.
Ehk kui 2012. aastal oli Milstrandi müügitulu üle 7,1 miljoni euro, siis 2013. aastal kukkus see 2,56 miljoni euroni ning mullu langus jätkus – müügitulu oli napilt üle miljoni euro.
Kunagise suure naftatransiidiettevõtte müügitulust moodustas kütuse transiit viiendiku, ülejäänud tulu saadi kütuse laadimisest ja hoiustamisest ning mahutite rendist. Eelmisel aastal vähenes kütusetransiidist teenitud müügitulu aasta varasemaga võrreldes koguni 12 korda.
Kõik see on jätnud jälje Milstrandi kasumlikkusele. Kui 2012. aastal teenis ettevõte ligi 1,2 miljonit eurot puhaskasumit, siis üle-eelmisel aastal juba 811 000 eurot kahjumit ning mullu lisandus kahjumireale veel 581 000 eurot.
Jaotamata kasumit oli eelmise aasta lõpu seisuga järel 1,5 miljonit eurot.
Ettevõtte töötajate arv on 2012. aasta 37-lt vähenenud 19-le.
„AS Milstrand põhieesmärgiks järgmisel majandusaastal on osutatavate teenuste mahu suurendamine ning ettevõtte turupositsiooni säilitamine ja kindlustamine olemasolevatel turgudel. 2015. majandusaastal jätkame tööd kütuse hoiustamise terminalina,“ märgivad ettevõtte juhatuse liikmed majandusaasta aruandes.
Selle aasta juunis vahetas Milstrandi kolmeliikmelises juhatuses Heiki Silma välja Pjotr Sedin. Lisaks Sedinile on praegu juhatuses Ervin Hasselbach ning Helle Paeväli.
Ettevõtte omanikeks võrdsetes osades on vandeadvokaat Raul Obergi ettevõttele kuuluv OÜ Loorand ning Hollandis registreeritud firma Voorsterburgh Investeringen B.V.
Ärileht on varem Moskva ajalehele Kommersant viidates kirjutanud, et Hollandi firma taga on Venemaal tegutsev tuntud raudtee- ja kütuseärimees Michel Litvak. Leningradis sündinud Litvak elas nooruspõlves Belgias. Venemaale naases ta alles täiskasvanuna, asutas 1991. aastal ettevõtte Russkii Mir ning paar aastat hiljem hakkas masuudi vedamiseks raudteetsisterne kokku ostma. Litvaki kohta räägitakse, et ta on väga heades suhetes Venemaa Raudtee presidendi Vladimir Jakuniniga.
Aastal 2000 võitis Milstrand Äripäeva edukate ettevõtete TOPi.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.