Soome päevalehe Helsingin Sanomat teatel võib nafta hinna järsk langus pidurdada suure regionaalse LNG terminali rajamist Soome, kuna nafta hinnaga seotud Venemaa torugaasi hind on praegu oluliselt odavam.
„Teeme terminali jaoks veel turu-uuringuid. Majanduslikult tasuva terminali jaoks on vaja turge ja kliente. Praegusel hetkel on selline olukord, et LNG gaas ei ole torugaasiga võrreldes konkurentsivõimeline,“ ütles Gasumi tegevjuht Johanna Lamminen.
Gasum kavandab terminali kas Inkoosse või Porvoosse. Regionaalset terminali kavandavad Soome ja Eesti koos. Praeguse kokkuleppe järgi ehitab Eesti väiksema terminali ning terminalid ühendatakse Balticconnectori torujuhtmega. Kui aga suure terminali projekt pole Soomes tulevaks aastaks piisavalt edenenud, saab Eesti suure terminali ehitamise õiguse endale.
Soome majandusminister Jan Vapaavuori avaldas eile lootust, et suure terminali planeerimine edeneb graafiku järgi. Plaan on terminal käiku lasta 2020 aastal. Olukord turgudel muutub pidevalt ning selliseid suuri investeeringuid tehakse kümneteks aastateks ette, ütles minister.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.