• 12.11.14, 12:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hooajalisus tõi EVR Cargole kaubamahu kasvu

EVR Cargo veomaht kasvas oktoobris mullusega võrreldes 5,7 protsenti 1,37 miljoni tonnini. Ettevõtte juhatuse esimehe Ahto Altjõe kommentaari kohaselt tõi kaubamahu kasvu hooajalisus.
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul iseloomustasid oktoobri tulemusi hooajalisusest tulenevad põhjused. “Sügise saabumisega seoses on mõneks ajaks peatunud naftasaaduste veomahtude langus, mis on osaliselt seletatav ka maailmaturuhindade langusest tingitud ekspordimahtude suurenemisega,” märkis Altjõe. Samal ajal vähenesid oktoobris enamike teiste suuremate kaubagruppide veomahud. “Väetiste ja keemiakaupade vähenemist kompenseerisid suurenud naftasaaduste veomahud Sillamäe ja Paldiski suunal,” lisas Altjõe.
Mineraalsete vedelate kütuste veomaht suurenes oktoobris mullusega võrreldes 30,6 protsenti 505 tuhande tonnini ning põlevkivi veomaht kasvas 11 protsenti 288 tuhande tonnini. Väetiste veomaht vähenes 6 protsenti 282 tuhande tonnini, keemiakaupade vedu kahanes 14 protsenti 102 tuhande tonnini ning puistekaupade veomaht vähenes 34 protsenti 56 tuhande tonnini.
Konteinerite veomaht kasvas oktoobris möödunud aasta oktoobriga võrreldes 9,9 protsenti 6545 konteinertingühikuni (TEU). “Konteinervedude osas on hetkel veel trend positiivne, kuigi igakuised kasvuprotsendid ei ole võrreldavad aasta alguse numbritega seoses kõrgema võrdlusbaasiga eelmise aasta sügisel,” ütles Altjõe, lisades et muret teeb ka Venemaa jätkuvalt halvenev majandusolukord ning vähenev ostujõud. Üheksa kuu jooksul on EVR Cargo vedanud 63 773 TEUd, ehk 25,4 protsenti rohkem, kui mullu samal ajal.
Oktoobris oli EVR Cargo suurimaks kaubanduspartneriks endiselt Venemaa 736 tuhande tonniga, kellega kaubavahetus vähenes möödunud aasta sama perioodiga võrreldes üle 40 protsendi. Kasahstani osakaal kahanes 138 tuhande tonnini ning Läti osakaal 53 tuhande tonnini. Leedu mahud vähenesid 37 tuhande tonnini ning Valgevene mahud kasvasid 39 tuhande tonnini.
Transiitvedude maht oli oktoobris mullusest 13 protsenti kõrgemal tasemel, ulatudes 845 tuhande tonnini.
Kümne kuuga on EVR Cargo vedanud kokku 12,7 miljonit tonni kaupa, vähenedes möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 2,8 protsenti. Mineraalseid vedelaid kütuseid on veetud kokku 5,05 miljonit tonni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 10,6 protsenti. Väetiste veomaht on suurenenud 12,6 protsenti 2,77 miljoni tonnini ning keemiakaupade vedu kasvas 3,3 protsenti 0,94 miljoni tonnini. Põlevkivi veomaht vähenes 2,7 protsenti 2,15 miljoni tonnini ning puistekaupade veomaht langes 16 protsenti 0,60 miljoni tonnini.
Riikide arvestuses on tänavu EVR Cargo olulisim kaubanduspartner olnud Venemaa 6,47 miljoni tonniga, kahanedes absoluutarvestuses mullusega võrreldes poole võrra. Kasahstani osakaal on kasvanud ja moodustab 1,7 miljoni tonni. Läti osa kaubavahetuses on vähenenud 1,11 miljoni tonnini.
Transiitvedude maht on kümne kuu jooksul kasvanud ühe protsendi võrra 7,65 miljoni tonnini, moodustades kogumahust ligi 61 protsenti.

Seotud lood

Uudised
  • 07.01.14, 11:29
Ahto Altjõe: EVR Cargo mahu kahanemine ebameeldiv areng
Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo juhi Ahto Altjõe sõnul oli mullune veomahtude vähenemine ebameeldiv areng.
Uudised
  • 07.03.14, 11:27
EVR Cargo kaubaveomaht mullusega võrreldes languses
EVR Cargo veomaht ulatus veebruaris 1,42 miljoni tonnini, vähenedes eelmise aasta veebruariga võrreldes 5,4 protsenti.
Uudised
  • 06.02.14, 12:15
Pehme talv vähendas EVR Cargo kaubaveomahtu
EVR Cargo veomaht ulatus jaanuaris 1,59 miljoni tonnini, mis on küll viimase 11 kuu parim tulemus, kuid jääb 18,5% alla möödunud aasta jaanuari rekordtulemusele, teatas ettevõte.
Uudised
  • 08.10.14, 13:05
Naftavedu raudteel jätkab vähenemist
EVR Cargo veomahtudes jätkus septembris naftasaaduste veo langus. Ettevõtte kogu kaubamaht oli siiski väikeses kasvus, kuna naftavedude vähenemist kompenseerisid teised kaubagrupid.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele