• 08.10.14, 13:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Naftavedu raudteel jätkab vähenemist

EVR Cargo veomahtudes jätkus septembris naftasaaduste veo langus. Ettevõtte kogu kaubamaht oli siiski väikeses kasvus, kuna naftavedude vähenemist kompenseerisid teised kaubagrupid.
EVR Cargo veomaht ulatus septembris 1,23 miljoni tonnini, mida on eelmise aastaga võrreldes 3,8% enam. Septembris jätkus naftasaaduste veo langus. EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul kompenseeris Valgevenest pärineva naftatoodete transiitkauba ning Leedust imporditava Eesti jaeturu kütuste veomahtude langust suurenenud veomahud väetiste, keemiakaupade ning põlevkivi vedudes.
Konteinerite veomaht kasvas septembris möödunud aasta septembriga võrreldes 2,1 protsenti 6628 TEUni “Konteinervedude tagasihoidlikum kasvuprotsent on tingitud eelmise aasta septembri kõrgest võrdlusbaasist - samal ajal on septembri tulemus parem keskmisest tänavusest kuumahust,” lisas Altjõe. Üheksa kuu jooksul on EVR Cargo vedanud 57 233 TEUd, ehk 27,5 protsenti rohkem, kui mullu samal ajal.
Mineraalsete vedelate kütuste veomaht vähenes septembris mullusega võrreldes 17 protsenti 356 tuhande tonnini, põlevkivi veomaht kasvas 42 protsenti 275 tuhande tonnini, keemiakaupade vedu kasvas 30 protsenti 123 tuhande tonnini ning väetiste vedu suurenes 10 protsenti 297 tuhande tonnini. Puistekaupade vedu vähenes pool protsenti 66 tuhande tonnini.
Septembris oli EVR Cargo suurimaks kaubanduspartneriks endiselt Venemaa 616 tuhande tonniga, kellega kaubavahetus suurenes möödunud aastaga võrreldes seitse protsenti. Kasahstani osakaal kasvas 53 protsenti 146 tuhande tonnini ning Läti osakaal viis protsenti 77 tuhande tonnini. Leedu ja Valgevene mahud vähenesid vastavalt 49 protsenti ning 88 protsenti 32 tuhande ning 10 tuhande tonnini.
Transiitvedude maht jäi septembris mullusest kaks protsenti madalamale tasemele, ulatudes 762 tuhande tonni ehk 62 protsendini kogumahust.
Üheksa kuuga on EVR Cargo vedanud kokku 11,4 miljonit tonni kaupa, vähenedes möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 3,7 protsenti. Mineraalseid vedelaid kütuseid on veetud kokku 4,55 miljonit tonni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 14 protsenti. Väetiste veomaht on suurenenud 15 protsenti 2,49 miljoni tonnini ning keemiakaupade vedu kasvas 6 protsenti 0,84 miljoni tonnini. Põlevkivi veomaht vähenes 4,7 protsenti 1,86 miljoni tonnini ning puistekaupade veomaht langes 13 protsenti 0,55 miljoni tonnini.
Riikide arvestuses on tänavu EVR Cargo olulisim kaubanduspartner olnud Venemaa 5,73 miljoni tonniga, suurenedes mullusega võrreldes kaheksa protsenti ning Kasahstani osakaal kasvas 15 protsenti 1,26 miljoni tonnini. Läti osa kaubavahetuses on vähenenud kuus protsenti 1,06 miljoni tonnini, Valgevene ja Leedu kaubavahetuse osakaal on vähenenud vastavalt 52 ja 40 protsenti vastavalt 473 tuhande tonnini ning 314 tuhande tonnini. Transiitvedude maht on üheksa kuu jooksul kasvanud ühe protsendi võrra 7,62 miljoni tonnini, moodustades kogumahust ligi 67 protsenti.

Seotud lood

Uudised
  • 07.01.14, 11:29
Ahto Altjõe: EVR Cargo mahu kahanemine ebameeldiv areng
Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo juhi Ahto Altjõe sõnul oli mullune veomahtude vähenemine ebameeldiv areng.
Uudised
  • 07.03.14, 11:27
EVR Cargo kaubaveomaht mullusega võrreldes languses
EVR Cargo veomaht ulatus veebruaris 1,42 miljoni tonnini, vähenedes eelmise aasta veebruariga võrreldes 5,4 protsenti.
Uudised
  • 06.02.14, 12:15
Pehme talv vähendas EVR Cargo kaubaveomahtu
EVR Cargo veomaht ulatus jaanuaris 1,59 miljoni tonnini, mis on küll viimase 11 kuu parim tulemus, kuid jääb 18,5% alla möödunud aasta jaanuari rekordtulemusele, teatas ettevõte.
Uudised
  • 12.11.14, 12:00
Hooajalisus tõi EVR Cargole kaubamahu kasvu
EVR Cargo veomaht kasvas oktoobris mullusega võrreldes 5,7 protsenti 1,37 miljoni tonnini. Ettevõtte juhatuse esimehe Ahto Altjõe kommentaari kohaselt tõi kaubamahu kasvu hooajalisus.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele