Riigifirma EVR Cargo kaubaveomaht vähenes mais 13 protsenti, sealjuures enim langes naftatoodete vedu.
Raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht ulatus mais 1,11 miljoni tonnini. Esimese viie kuu kogumaht 6,9 miljonit tonni jääb mullusele veomahule alla 5,7%.
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul langes maikuus mahuliselt enim naftatoodete segment, kus mineraalsete vedelate kütuste vedu vähenes mullusega võrreldes 16%, 375 000 tonnini.
"Naftatoodete vedu vähenes EVR Cargo jaoks peamiselt seetõttu, et mais vedas Vopak EOSiga seotud veooperaator E.R.S. rohkem emafirmale suunatud kaupa ning samal ajal vähenes ka Eesti jaekütuste import Leedust," märkis ta pressiteates.
Väetiste veomaht langes viiendiku võrra, 234 000 tonnini, sest kliendid eelistasid Eesti asemel teisi transpordikoridore. "Samas usume, et see samm oli kõigest ajutine ning väetiste vedu taastub endises mahus," kommenteeris Altjõe.
Sisevedudes vähenes põlevkivi vedu samuti viiendiku võrra, 217 000 tonnini, tingituna Eesti Energia elektrimüügist tulenevast vähenenud vajadusest.
Keemiakaupade vedu suurenes maikuus mullusega võrreldes 33%, 123 000 tonnini ning puistekaupade veomaht vähenes 15%, 64 000 tonnini.
Olulisemad lähte ja sihtriigid olid mais Venemaa 539 000 tonniga (+1% võrreldes eelmise aasta maiga), Kasahstan 123 000 (-25%), Läti 93 000 (-24%), Valgevene 44 000 (+2%), Leedu 38 000 (-26%).
Endiselt oli raudteevedudes suurim kaubanduspartner Venemaa 539 000 tonniga, suurenedes mullusega võrreldes protsendi võrra. Läti ja Kasahstani osakaal vähenes vastavalt 24% ja 25%, 93 000 ja 123 000 tonnini. Leedu suunal vähenes kaubavahetus 26%, 38 000 tonnini ja Valgevene suunal kasvas kaubavahetus 2%, 44 000 tonnini.
Konteinervedudes saavutas EVR Cargo tänavu mais tulemuseks 6813 konteinertingühikut (TEU), suurenedes mullusega võrreldes 42%.
Transiitvedude osakaal vähenes aastaga 12%, 702 000 tonnini, moodustades kogu kaubaveomahust 63%.
Tänavu on EVR Cargo esimese viie kuuga vedanud 6,9 miljonit tonni kaupa, mida on 5,7% mullusega võrreldes vähem. Mineraalseid vedelaid kütuseid on tänavu kokku veetud 3,2 miljonit tonni ehk 10% vähem. Väetiste veomaht on suurenenud 15%, 1,3 miljoni tonnini ning keemiakaupade vedu kasvas 13%, 0,48 miljoni tonnini. Põlevkivi veomaht kukkus 18%, 1,15 miljoni tonnini ning puistekaupade vedu vähenes 9%, 0,31 miljoni tonnini.
Konteinerite veomaht 31 962 konteinerühikut ületas möödunud aasta esimese viie kuu tulemust 25%.
Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedude teostamine klientidele ning vagunite ja vedurite rentimine. Ettevõtte koosseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti.
Seotud lood
Maikuu veomaht Eesti Raudtee taristul oli 1,28 miljonit tonni, kahanedes võrreldes eelmise aastaga ligi 38%.
EVR Cargo veomaht kasvas oktoobris mullusega võrreldes 5,7 protsenti 1,37 miljoni tonnini. Ettevõtte juhatuse esimehe Ahto Altjõe kommentaari kohaselt tõi kaubamahu kasvu hooajalisus.
EVR Cargo veomahtudes jätkus septembris naftasaaduste veo langus. Ettevõtte kogu kaubamaht oli siiski väikeses kasvus, kuna naftavedude vähenemist kompenseerisid teised kaubagrupid.
Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht ulatus tänavu augustis 1,06 miljoni tonnini, vähenedes möödunud aasta augusti tulemusega võrreldes 5,7 protsenti.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.