Alates 20. aprillist 2013 kehtestatakse Prantsusmaal Ecotaxe-nimeline keskonnamaks, mis hakkab algselt kehtima kiirteedel ja Alsace'i piirkonna föderaalsetel teedel sõidukitele lubatud täismassiga üle 12 tonni.
20. juulist 2013 laieneb Ecotaxe ka sõidukitele täismassiga alates 3,5 tonni föderaalsetel ja kohalikel teedel ning osadel kiirteede lõikudel. Ecotaxe-nimeline maks on tasu, mida kaupa vedavad sõidukid on kohustatud maksma kindlate teede kasutamise eest. Ecotaxe määr sõltub mitmest kriteeriumidest - sõiduki telgede arv ja lubatud kogukaal, saasteklass ning läbitud kilomeetrid. Sõidukite kategoriseerimise ja teemaksumäärade üksikasjad on veel täpsustamisel. Keskmine tariif on paeguse info järgi 0,12 eurosenti/km.
Ecotaxe teemaksu hakatakse rakendama kahes järgus:
* Välja arvatud bussid ja sõidukid lubatud kaaluga alla 3,5 t, niisamuti ühistransport, militaar- ja põllumajanduslikud sõidukid
** Lubatud kogukaal
Hispaanias sõitjatele on oluline teada, et alates 31. detsembrist 2012 ei aktsepteeri Hispaania kiirteede võrgustiku operaator Abertis enam kõiki maksekaarte (kütuse- ja kliendikaarte, krediitkaarte).
Teemaksude maksmist lihtsustab uus seade UTA Multibox®
Muutuvad teemaksud ja teede maksustamise ala laienemine on sageli peavalu veokijuhtidele, kes mööda Euroopat sõidavad. Uuel aastal hakkab uus teemaks kehtima näiteks Prantsusmaal, mis nõuab taas harjumist. Lihtsustamaks autojuhtide elu, pakub Union Tank (UTA) transpordifirmadele uut seadet UTA MultiBox®, mis arvutab teemaksud kliendi eest ning pakub navigatsioonivõimalusi.
„Tegemist on täiesti uue seadmega, esimesed UTA MultiBox®’id jõuavad Eestisse novembris. Uus boks on ideaalne lahendus ning optimaalne vahend olemasolevate ning tulevaste teemaksusüsteemidega arveldamisel – hetkel puudutab see Prantsusmaad, Hispaaniat ning Belgiat,“ selgitab UTA kaubamärki Eestis ja Balti riikides esindava TIMEX S.A. Eesti filiaali esindaja Jelena Mostovaja.
„Ühe seadme abil on kogu vajaminev info käeulatuses, näiteks online- teenused nagu jälgimine reaalajas, hoiatusteavitused, GEO lokaliseerimine, reporting- teenused jpm.“
UTA Multibox® pakub palju erinevaid võimalusi, mis on kättesaadavad UTA kliendikeskkonna kaudu. „Näiteks geo-lokaliseerimine – saate näha, kus veok parasjagu asub ja jälgida sõiduki teekonda, saate planeerida sobivaima ja soodsaima marsruudi ning ära määrata olulisemad peatuskohad – kauba maha- ja pealelaadimine, kütuse võtmine jpm,“ loetleb Mostovaja. „Samuti võimaldab süsteem planeerida kulutusi teemaksudele ja viia end reaalajas kurssi kehtivate teemaksutariifidega.“
Seade annab reaalajas infot, kui kasutatakse ettevõtte poolt mittelubatuks märgitud teelõike ning tänu kliendikeskkonnas sisalduvale infole marsruutide kohta on võimalik nõuda tagasi kiirteedel enam makstud raha. UTA Multibox® on varustatud kahe enimlevinud tehnilise süsteemiga, mida kasutatakse teemaksude tasumiseks erinevates riikides – mikrolaine- ja satelliiditehnoloogiaga.
„Lihtsustamaks klientidele UTA Multibox® kasutamist, pakume võimalust esimesed kolm kuud kasutada seadet ning kõiki lisateenuseid tasuta,“ lisab TIMEXi esindaja. „Ja tulevikus on boksi võimalik lisada peale olemasolevate Hispaania, Prantsusmaa ja Belgia ka teiste riikide teemaksusüsteeme.
* Arvatav TPLA- süsteemi algus 2013. aprill; TPLN- süsteemi algus 2013. juuli.
Rohkem infot teemale
www.uta.com/multibox_en
Firmast
Alates 2004. aastast on UTA ainuesindajaks Eestis TIMEX S.A. Eesti Filiaal, mis pakub transpordiettevõtetele kompleksteenust – soodustused kütusele, teemaksusüsteemid ja remonditeenused. UTA kaarti aktsepteeritakse enam kui 36 000 punktis üle Euroopa. Seitse aastat järjest kuulub UTA Saksmaa parima klienditeenindusega ettevõtete hulka. 2012. aastal tähistasid UTA ja TIMEX S.A. (Eesti filiaali emafirma) edukat 20. koostööjuubelit.
Artikli ilmumist toetas Timex S.A. Eesti Filiaal www.uta.eeTelefon: 6129 100
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.