• 19.12.11, 10:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sadam prognoosib mahu vähenemist

Tallinna Sadama nõukogu võttis reedesel koosolekul vastu ettevõtte 2012. aasta eelarve, mis prognoosib Tallinna Sadamale tuleval aastal 4%-list tegevustulude kasvu võrreldes selle aastaga, käideldava kaubamahu vähenemist 7% võrra ning sadamat läbivate reisijate arvu kasvu 5% võrra.
Tegevustulude kasvu näeb ettevõte ennekõike sadamatasude ja reisijatasu tulu ning hoonestusõiguse ja muude renditulude kasvust.
Vastuvõetud eelarve kohaselt planeerib AS Tallinna Sadam tuleval aastal käidelda kaupu kogumahus  32,7 miljonit tonni, mis on 2,5 miljonit tonni vähem kui tänavuaastane prognoos. 2012. aasta reisijate arvuks planeerib ettevõtte 8,7 miljonit reisijat, mis teeks 390 000 reisijat rohkem kui käesoleva aasta prognoos.
ASi Tallinna Sadam nõukogu esimehe Neinar Seli sõnul lähtus nõukogu eelarve kinnitamisel  pigem konservatiivsest tuluprognoosist. Seli sõnul arvestab ettevõte oma tulupoole prognoosimisel ühe tegurina kindlasti ka Ust-Luga sadama masuuditerminali käikulaskmise ning selle võimalike mõjudega sadama kaubamahtudele tuleval aastal. „Ust-Luga sadama masuuditerminali esimese etapi käikulaskmine on mõningal määral mõjutanud ka Tallinna Sadamas 2011. aastal käideldud vedellasti mahtu ning tõenäoliselt mõjutab ta seda ka tuleval aastal,“ märkis Seli.
Tema sõnul on aga praegused kaubaoperaatorid teinud investeeringuid alternatiivsete lahenduste leidmiseks ning nende ellurakendamine hakkab juba vilja kandma ning seetõttu ei näe ettevõte, et Tallinna Sadamat läbiva kauba kogumaht peaks tuleval aastal drastiliselt vähenema. „Näiteks vedellastioperaatorite poolt üha enam praktiseeritav meetod transportida kaup sadamasse väiksemate laevadega, siin suuremad kogused kokku koguda ning siis juba suuremate alustega edasi saata on ennast juba tänaseks tõestanud. Samuti planeerime nii puistlasti kui konteinerite mahtude kasvu,“ oli Seli optimistlik.
Täna kinnitatud eelarve kohaselt ootab ettevõte tuleval aastal 91 miljoni eurose tegevustulu juures ligi 28 miljonit eurot puhastulu. Rahandusministeeriumis planeeritud 2012. aasta riigieelarve järgi Tallinna Sadama 2012. aasta dividendimakse omanikule rekordilised 46,3 miljonit eurot, millele lisandub 12,3 miljonit eurot dividendi tulumaksu.  
Tallinna Sadama eelarve näeb ettevõtte investeeringute mahuks tuleval aastal ette 21,7 miljonit eurot. Investeeringutest suurima osa hõlmab Vanasadamasse uue kruiisikai projekteerimine ja ehitus, mille 9,85 miljoni euro suurusest kogumaksumusest on 7,85 miljonit eurot planeeritud 2012. aastasse. Suuremate investeeringutena on plaanis veel Muuga  sadama idaosa tagala-alal tööstuspargi raudteeühenduse väljaehitamine, maksumusega 2,8 miljonit eurot ning Muuga sadama vabatsooni laiendus, maksumusega 1,5 miljonit eurot.
Seli hinnangul on endiselt oluline ettevõtte maksimaalne kulude kokkuhoid seal, kus see vähegi võimalik on, ning töö üldine efektiivistamine. „Viimaste aastate arengud selles suun as on olnud positiivsed ning andnud ka soovitud tulemust,“ ütles Seli.

Seotud lood

Uudised
  • 29.12.11, 18:16
Ust-Luga konteinerterminal hakkas tööle
Ust-Luga konteinerterminali haldav samanimeline ettevõte teatas täna, et andis käiku konteinerterminali Ust-Luga sadamas, vahendas portaal rzd-partner.ru.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele