Kuigi Paldiski Sadamate ASi mullune käive vähenes aastaga ligi kolmandiku võrra ning kasumit teeniti viimati 2006. aastal, on omanikud optimistlikud.
Viimati tõi sadam omanikele kasumit 2006. aastal. Enne seda ja kõik hilisemad aastad on ettevõte raha rohkem välja viinud kui sisse toonud. Eelmise aasta lõpu seisuga oli katmata kahjumit kogunenud kokku 28,8 miljonit eurot.
Paldiski Sadamate nõukogu esimees Aleksei Mürisep sõnas, et kuna sadama areng on veel algfaasis, siis oli kahjum ka ette planeeritud. "Sel aastal loodame nulli jõuda ning 2-3 aasta pärast kasumisse," oli ta tuleviku suhtes optimistlik.
Mürisepa sõnul andsid neile suure hoobi 2007. aasta pronksiöö sündmused, kui sadama tollane peamine klient katkestas kaks päeva hiljem kaubavood, ning ka viimane majanduskriis, kui ida pool vähenes uute autode müük.
Kahjuminumbrite taga on suured investeeringud, suur amortisatsioonikulu ning laenud, mis olid varem teises valuutas, lisas Mürisep.
Ettevõtte plaanides on sadamas pakutavate teenuste ja käideldavate kaupade spektri laiendamine ning multimodaalse teenuse pakkumise jätkamine. Kontserni on juba integreeritud sadama, transpordi ja logistika ettevõtted, viimasena Koidula piiril Vene-Eesti transpordikeskus, seisab majandusaasta aruandes.
Tasub teada
Paldiski Sadamate ASi omanikud- Emafirma Hollandi Antillidel registreeritud CNP Investments N.V., mille omanikud on Äripäeva rikaste TOPist tuntud Aleksei Tšulets ja Aleksandr Nakonetšnõi.
- Mullu konverteerisid omanikud Antillide firma pikaajalisest laenust 16 miljonit eurot Paldiski Sadamate aktsiakapitali suurendamiseks.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.