EVR Cargo sõlmis Hiina äriühingute konsortsiumiga CCOEC/BRE lepingu 16 uue manööverveduri DF7G-E ostuks.
Lepingu allkirjastasid EVR Cargo nimel juhatuse liige Oskar Kalmus ja Hiina poolt China National Corporation for Overseas Economic Cooperation (CCOEC) president Ma Zhiwu, teatas Eesti Raudtee.
Tehingu väärtus on 30,2 miljonit eurot. Vastavalt lepingule antakse spetsiaalselt EVR Cargo spetsifikatsioonide järgi projekteeritud vedurid tellijale üle 2013. aasta teises kvartalis.
Esimene uus vedur peab hanke kohaselt jõudma Eestisse tüübikatsetusteks järgmise aasta esimeses pooles. Ülejäänud 15 vedurit tarnitakse 2013. aasta teises kvartalis.
Kevadel väljakuulutatud rahvusvahelisele hankele laekus kolm pakkumist, millest kaks kvalifitseerusid.
Hange korraldati põhjusel, et praeguse manöövervedurite ressurss on ammendumas. EVR Cargos kasutatavad Tšehhi päritolu manöövervedurid on toodetud läinud sajandi 60ndatel aastatel, kuid on sisuliselt Teise maailmasõja aegse tehnoloogia järgi valmistatud mudelid, mille pidamisel ning remontimisel pole majanduslikku põhjendust. Näiteks on vanade manöövervedurite remondikulud tõusnud viimastel aastatel juba kahekordseks ning kasvaks tulevikus veelgi.
Nimetatud vedureid ega nende originaalosi enam ei toodeta. Eesti Raudtee kogemusel puudub lähiregioonis ka remondibaas, mis suudaks antud veduritüüpi piisava kvaliteediga remontida.
Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Cargo on vedurite hanget ette valmistades teinud kaks aastat tööd.
Kuigi uute vedurite parim pakkuja on Hiina ettevõte, saavad sisuliselt Hiina rauast toodetavad vedurid peale USA mootorid ja Euroopas toodetud agregaadid. Ostetavate vedurite parameetrid vastavad Euroopa Liidus ja endises NSVL-is kehtestatud standarditele ning Eesti Raudtee vajadustele. Uued vedurid on moodsad, efektiivsed ja ökonoomsed ning annavad olulist kokkuhoidu kütusekulus, hooldusel ja remondil.
China National Corporation for Overseas Economic Cooperation (CCOEC) on Hiina riigi omanduses olev äriühing, mis läbi konsortsiumilepingute vahendab Hiina masinaehitusettevõtete toodangut teistesse riikidesse. Samuti juhib suuri infrastruktuuri projekte väljaspool Hiinat ja välisinvesteeringute kaasamisega projekte Hiinas.
Konsortsiumi teiseks liikmeks on 1987. aastal asutatud veduritootja Beijng Feb.7th Railway Transportation Equipment Co., Ltd (BRE), mis on Hiina üks kahest suurest raudteetranspordivahendite projekteerijast, disainijast, tootjast, remontijast ja müüjast kauba- ning reisijateveo tarbeks. Kokku toodab ettevõte aastas 300 vedurit, 60 teeremondimasinat ja remondib 100 vedurit.
Seotud lood
Eesti Raudteele vedureid tootma hakkav Hiina äriühingute konsortsium CCOEC/BRE kaasas vastavalt sõlmitud lepingule vedurite projekteerimist ja ehitamist hindama maailmas laiemalt tunnustatud sertifitseerimisorganisatsiooni Bureau Veritas Certification.
Suvekuumas sõlmis riik 30,2 miljoni eurose Hiina vedurite ostulepingu, kuigi pole selge, kas neil on õigus Venemaal või Euroopas manööverdada, kuna hiinlased valmistavad tüüpmudelist erinevaid vedureid, kirjutab Postimees.
Samad vedurid, mille ostab Eesti Raudtee tütarfirmale EVR Cargo Hiinast, soetas endale Pakistani Raudtee, kes kuulutas need normidele mittevastavateks.
Hiina meedia teatas, et Eesti on esimene riik Euroopas, kes tellib raudteeseadmed Hiina rongitootjalt.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.