Peugeot, elektriautode pioneer ja suurim tootja maailmas, toob maikuus Eesti esindustes müügile elektriauto iOn. Sajaprotsendiliselt elektriline mudel on tõhus lahendus keskkonnasõbralikuks liikumiseks.
Peugeot´ teatel on iOn-il neli ust ning neli istet. Auto on 3,48 meetrit pikk ja selle pöörderaadius on 4,50 m. iOn-i maksimaalne võimsus on 64 hj, pöördemoment 180 Nm ning tippkiirus 130 kilomeetrit tunnis. Autosse paigutatud liitium-ioon akudega on võimalik ilma laadimiseta läbida 150 kilomeetrit, akude täislaadimine tavalises 220-voldises pistikupesas võtab kuus tundi. Samas võimaldab kiirlaadimissüsteem akusid vaid poole tunniga 80 protsendi ulatuses täis laadida.
KW Bruun Baltic müügi- ja turundusjuhi Rasmus Tali sõnul on tervitatav, et Eesti on otsustanud katta kogu riigi elektriautode kiirlaadimisvõrgustikuga, tänu millele jõuab keskkonnasäästliku sõidukiga juba peagi ühest Eesti otsast teise sõita. „Kui mudeli esmaesitlusel kartsime, et Eestis jääb sõiduk vaid üksikute keskkonnapioneeride luksuseks, siis tänu riigi planeeritavale toetusele ja taristu loomisele on täiesti reaalne, et iOn jõuab aja jooksul ka Eesti keskmise leibkonna garaaži.
Ma ei välista, et juba lähiaastatel näeme edumeelsemaid inimesi elektriautodes ka Tartust Tallinnasse sõitmas, sest kiirlaadimispunktide olemasolul saab aku peaaegu täis laadida vaid pooletunnise kohvipausi ajal,“ ütles Tali. Tema sõnul on sõiduk loodud küll eelkõige linnas liiklemiseks, kuid heade ilmastikutingimuste korral viib see mugavalt punktist punkti ka pikemate vahemaade juures.
„Meie esialgsed arvutused, mis baseeruvad oletataval riigipoolsel toetusel, näitavad neljaaastase kasutusperioodi kuumakseks ligikaudu 360 eurot koos käibemaksuga. On oluline märkida, et elektriauto kasutamisele kulub 10 korda vähem raha (elektrit) võrreldes bensiini-või diiselmootoriga. Ühtlasi on elektriauto korraliste hoolduste maksumused märkimisväärselt madalamad “ märkis Tali.
Keskkonnasõbralikkus, kompaktsus, turvalisus ja kasutusmugavus on uue elektriauto peamised trumbid. iOn on vaikne ning töötab vibratsioonivabalt, sellega on mugav manööverdada ning puudub vajadus vahetada käike. Lisaks pakub iOn ka uuenduslikke teenuseid ja seda eelkõige tänu oma kommunikatsioonisüsteemile Peugeot Connect, mis ei võimalda mitte ainult helistamist Peugeot’ hädaabinumbrile, vaid edastab infot ka sõiduki seisundi kohta. See võimaldab hästi hallata suurt autoparki ning pakub kiiret ja asjakohast abi sõidukijuhile.
Tänase päeva seisuga on Peugeot müünud maailmas kõige rohkem null-emissiooniga sõidukeid. 2011. aasta alguses on Peugeot üks esimesi, kes hakkab Euroopas müüma uut sajaprotsendilist elektriautot iOn. iOn on loodud koostöös Mitsubishi Motor Companyga.
1810. aastal asutatud Peugeot toodab liikumisvahendeid alates jalgratastest kuni tarbesõidukiteni. Ettevõte on 10 000 esindusega 160. riigis üks maailma juhtivaid autotootjaid. 2010. aastal müüs Peugeot 2,14 miljonit sõidukit, millest pooled väljastavad vähem kui 140g süsihappegaasi kilomeetri kohta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi hinnangul on kasutamata saastekvootide müügitehing, mille tulemusel rajatakse Eestisse elektriautode laadimise võrk, uuenduslik ja julge samm.
Vabariigi Valitsus kiitis täna toimunud istungil heaks kasutamata saastekvoodi ühikute (Assigned Amount Units – AAU) müügi Jaapani konglomeraadile Mitsubishi Corporation. Tehingu tulemusena rajatakse 2012. aasta lõpuks kogu Eestimaad kattev elektriautode laadimise taristu ning meie teedele lisandub tuhatkond uut elektriautot.
Täna avaldas Vabariigi valitsus, et saastekvoodid vahetatakse elektriautode ja nende laadimistaristu vastu. Esimesele 500 elektriauto soetajale lubatakse ka toetust, mille tingimusi ja taotlusi hakkab vastu võtma Kredex.
Alexela on valmis varustama oma põhimaanteede ääres ja suuremates linnades asuvad tanklad elektriautodele sobilike laadimisjaamadega, seadistades oma teenindusjaamad vastavalt ümber juba käesoleva aasta lõpuks.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.