• 08.02.11, 08:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ekspordi kasvatajaid hakatakse tikutulega otsima

Majanduse kasvumootorina tuhisevale ekspordivedurile visatakse kütet alla – EAS ja Marketingi Instituut kavatsevad teha ekspordirevolutsiooni, käivitades uue ekspordispetsialistide värbamis – ja koolitusprogrammi.
„Eesti koduturg on väike ja eksportides tuleks kasvatada majanduse elujõudu. Väikeste- ja keskmiste ettevõtete takistuseks on vastavate ekspertide puudumine. See uus programm on tugev lisa riigipoolsele ekspordiprogrammile. Tulemas on 25 tugevat ekspordijuhti, programm kestab kokku 12 kuud – eks peale seda siis ole näha, kuidas esimesel vasikal on läinud ja kui jätkusuutlik ta on,“ kommenteeris majandus-ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts uut koolitusprogrammi.
„Ekspordirevolutsioon on minu hinnangul just sellise kvaliteediga programm, mis võiks motiveerida noori andekaid spetsialiste naasma Eestisse, et töötada jõuliselt areneda soovivates ettevõtetes ja panustada hüppelisse ekspordi käibekasvu, millest tõuseb tulu riigile tervikuna,“ ütles Parts.
Marketingi Instituudi juhatuse esimehe Anu-Mall Naaritsa sõnul on võimalik koolitusele kandideerida ka kõigil müügijuhtidel, kel on olemas kõrgharidus ja kes valdavad vähemalt kahte võõrkeelt. „Ettevõtete puhul võivad kandideerida ka juba olemasolevad müügiinimesed, kes omavad potentsiaali müügiks välisturgudele,“ märkis Naarits.
EASi juhatuse liikme Maria Alajõe hinnangul on konjuktuuriinstituudi uuringutest tulnud selgelt välja vajadus sarnaste koolituste järele. „Me tunnetame tööturul teravat vajadust professionaalse ettevalmistusega ekspordijuhtide järele, täna pole ettevõtetel aga kedagi värvata,“ kommenteeris  EASi juhatuse liige Maria Alajõe. „Suures osas ettevõtetes tegeleb ekspordi juhtimisega täna tegevjuht ise kõigi muude asjade kõrval, see on muutunud pärssivaks teguriks ekspordimahtude kasvatamisel ja uutele turgudele siirdumisel.  Praeguses majanduse kasvufaasis on parim aeg panustada teadlike meetoditega ekspordi kasvatamisse,“ märkis ta. „Tahaks, et ettevõtted vaataksid kaugemale kui Läti ja Leedu ja teised naaberturud,“ lisas Alajõe pressikonverentsil.
Eesti Tööandjate Keskliidu juhi Tarmo Kriisi sõnul pole väikeriigi puhul ainult sisemajandusele tuginev majandus jätkusuutlik. Tema hinnangul on praegusel turul head ja kogemustega ekspordi müügijuhti väga raske leida ning sageli jääbki innovaatilistel ja eristuvat toodet pakkuvatel ettevõtetel globaalne läbimurre tegemata. “Eksportivatest ettevõtetest sõltub ka edasine tegevus kõrgkoolidel ja EASil jms,” märkis Kriis ja soovitas ettevõtjatel samuti kaugemad riigid sihikule võtta.
Turul pole kogemustega inimesi“Meie haarasime sellest kinni seepärast, et turul pole hetkel piisavalt kogemustega inimesi võtta. Kogemused tulevad ajaga, aga korralik põhi peab all olema. Sel koolitusel on rahuvusvahelised koolitajad,” selgitas mööbliettevõtte Tarmel ASi juht Aare Paloots, miks nemad sellest programmist huvitatud on. “Meie ei pürgi Brasiiliasse, meie esimene siht on madalmaad, mis on sama suur turg nagu Skandinaavia,” lausus Paloots.
Ehitusettevõtte Rait ASi personalijuhi Tiiu Pirsko sõnul soovivad nemad antud programmi kaudu enda olemasolevaid müügiinimesi koolitada. “Meil oli eelmise aasta lõpus ekspordi müügijuhi konkurss. Kuid turul meie jaoks siis päris head inimest ei olnud. Me ei leidnud oma unistuste kandidaati. See program on meie jaoks hetkel olemasolevate inimeste koolitamine,” lausus Pirsko. “Ma olen aru saanud, et nad valivad välja 25 ettevõtet, kas me sinna ka pääseme, eks näis, me pole avaldust veel kirjutanud,” lisas Prisko.
Projekti kaasrahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest ja selle eelarveks on kokku 294 108 eurot, millele lisandub käibemaks. Koolitusel osalemine maksab iga ettevõtte jaoks 2353 eurot, millele lisandub käibemaks. “Vaadates koolitusprogrammi, mis on rahvusvaheline ja aasta pikkune mentori kasutamise võimalus ja reisid, siis meie inimese jaoks oleks see hea arenguvõimalus. See on väga soodne hind, hinna ja kvaliteedi suhe on hea,” märkis personalijuht.
“Me oleme teinud eelmisel aastal investeeringuid, sel aastal jätkame. Kokku 50 mln krooni. Selle tulemusena meie tootmisvõimsus kasvab ja me peame ekspordimahtu kahekordistama, sest Eesti ja Baltikumi turg pole piisavad selleks. Et meie nagunii teeksime neid tegevusi, aga see programm võiks veidikene seda toetada,” lisas Prisko, kelle sõnul uusi turge vallutada ei plaanita, pigem kavatsetakse olemasolevatel mahte kasvatada.

Seotud lood

Uudised
  • 09.02.11, 08:35
Loe 10 nippi Aasia turule murdmiseks
Ehkki mitmes Aasia riigis oodatakse eksportööri soodustustega, tasub sealsetele turgudele minnes teada nii riikide korruptsiooni- kui religioonieripära.
Uudised
  • 02.02.11, 11:06
Loe aasta eksportija soovitusi edukaks ekspordiks
Eksportimisel keskendu pikaajaliste partnerite leidmisele ja hoidu ahnetest vahendajatest, nii on võimalik säästa riskide maandamisele kuluvat raha, soovitab seitsmeaastase ekspordikogemusega Ecometal ASi nõukogu esimees Tõnis Kaasik.
Uudised
  • 07.02.11, 14:43
Vähem kui 3000 euroga saab palgale ekspordiässa
Vähemalt 640 000 eurost ekspordimüüki evivad ettevõtted saavad osaleda ekspordialases värbamisprogrammis, milles vähem kui 3000eurose omaosalusega võib saada oma palgale firma väliskaubandust paisutama ekspordiässa.
Uudised
  • 26.01.11, 09:47
Ratso: eksportijad, vaadake Euroopast kaugemale
Eesti ettevõtetel tasuks ekspordivõimalusi otsida peale Euroopa Liidu turgude ka mujalt, soovitas Euroopa Komisjoni kaubanduse peadirektoraadi direktor Signe Ratso.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele