Vähemalt 640 000 eurost ekspordimüüki evivad ettevõtted saavad osaleda ekspordialases värbamisprogrammis, milles vähem kui 3000eurose omaosalusega võib saada oma palgale firma väliskaubandust paisutama ekspordiässa.
Programmi Ekspordirevolutsioon käigus otsitakse 25 Eesti keskmise suurusega ettevõttesse noori ja rahvusvaheliselt läbilöögivõimelisi ekspordi müügijuhte. Konkursil sõelale jäänud müügijuhte, kes sõlmivad ekspordiambitsioonidega ettevõtetega töölepingud, ootab ees aastane rahvusvaheliselt tunnustatud ekspordialane koolitusprogramm.
Ekspordirevolutsiooni raames otsitakse programmis osaleda soovivat 25 ettevõtet, kel on huvi jõuliselt eksporti kasvatada ja 25 potentsiaalset ekspordi müügijuhti. Ettevõtetele on osalemise piiranguks minimaalselt 20-liikmeline töötajaskond ja vähemalt 640 000 eurone ekspordimüük. Ettevõtete omaosaluseks on 20% koolituse maksumusest ehk 2824 eurot.
„Mitte iga päev ei lansseerita Eestis programme, mille olulisust tunnetavad võrdselt nii valitsus, tööandjad kui spetsialistid,“ rääkis majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. „Ekspordirevolutsioon on minu hinnangul just sellise kvaliteediga programm, mis võiks motiveerida noori andekaid spetsialiste naasma Eestisse, et töötada jõuliselt areneda soovivates ettevõtetes ja panustada hüppelisse ekspordi käibekasvu, millest tõuseb tulu riigile tervikuna,“ ütles Parts.
Tulevastelt ekspordi müügijuhtidelt eeldatakse kõrgharidust, lisaks inglise keelele veel ühe võõrkeele valdamist ja töö-, elamis- või õpikogemust välismaal. Nii ettevõtted kui potentsiaalsed ekspordijuhid valitakse välja aprilli lõpuks, mil algab aastane koolitusperiood.
„Me tunnetame tööturul teravat vajadust professionaalse ettevalmistusega ekspordijuhtide järele, täna pole ettevõtetel aga kedagi värvata,“ kommenteeris EASi juhatuse liige Maria Alajõe.
Ka Eesti Tööandjate Keskliidu juht Tarmo Kriis möönis, et Ekspordirevolutsiooni sarnast ekspordituge on Eesti ettevõtted oodanud pikalt. „Head ja kogemustega ekspordi müügijuhti on praegu leida väga raske ning sageli jääbki innovaatilistel ja eristuvat toodet pakkuvatel ettevõtetel globaalne läbimurre tegemata,“ tõdes Kriis.
Seotud lood
Eestist eksporditi novembris kaupu jooksevhindades 860 miljoni euro (13,5 mld kr) eest ja imporditi Eestisse 900 miljoni euro (14,1 mld kr) eest. Ühe kuu eksportkäive pole varem nii suur olnud, import oli aga viimati suurem oktoobris 2008.
Eksportimisel keskendu pikaajaliste partnerite leidmisele ja hoidu ahnetest vahendajatest, nii on võimalik säästa riskide maandamisele kuluvat raha, soovitab seitsmeaastase ekspordikogemusega Ecometal ASi nõukogu esimees Tõnis Kaasik.
Majanduse kasvumootorina tuhisevale ekspordivedurile visatakse kütet alla – EAS ja Marketingi Instituut kavatsevad teha ekspordirevolutsiooni, käivitades uue ekspordispetsialistide värbamis – ja koolitusprogrammi.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.