Heitkoguste müügist saadav raha vähendab dotatsioone nii maakondlikele bussiliinidele kui taastuvenergeetikaprojektidele, teatas peaminister tänasel valitsuse pressikonverentsil.
Peaministri sõnul soetatakse saadava raha eest enam kui 100 bussi maakonnaliinidele sõitmiseks, mis omakorda vähendavad dotatsioonideks kuluvaid summasid. "Bussid soetatakse hankega ja osa dotatsiooni makstakse sisuliselt bussides," lisas peaminister Andrus Ansip.
Keskkonnaminister Jaanus Tamkivi sõnul kehtib sama ka energeetikaprojektidele, millesse investeeritakse müügist saadu teine pool. „Need energeetikaprojektid taastuvenergeetika toetust ei saa,“ lisas Tamkivi tänasel Valitsuse pressikonverentsil. "Busside puhul on tegemist rendisuhtega, kus osapoolteks liinioperaator ja teiselt poolt riik," lisas Tamkivi.
„Eelarves oli kavandatud selleks aastaks 500 mln krooni ulatuses, siis praeguseks on miljard krooni juba käes ja ülimalt suure tõenäosusega kujuneb see summa 1,5 mld kr suurusjärku,“ kommenteeris Ansip kvootide müüki sel aastal.
Tamkivi sõnul läheb kvootide müügiga järjest keerulisemaks, sest Kyoto periood lõpeb üle-järgmisel aastal ja selleks ajaks peab müügist saadud raha kasutatud olema.
Seotud lood
Tänase kabinetiistungil andis valitsus õnnistuse heitkoguste müügile ja selle eest maakonnaliinidele busside ostmiseks, ilmneb valitsuse briifinguruumi teatest.
CO2 saastekvoodi eest sai riik 17 miljonit eurot ja selle raha eest peab Eesti kahe aasta jooksul ostma uusi busse. Kohalik bussimüüja vaidlustas aja venitamiseks hanke ja väidab, et sellega solgitakse vaid turgu.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.