Lisaks tunnustamise ainuõiguse minekuga Lennuametile muutuvad saatja kohustused täpsemaks.
Seni, alates detsembrist võis kaubasaatjat tunnustada kokkuleppeline esindaja ehk näiteks ekspedeerija, kuid alates 29. aprillist on see pädevus vaid Lennuametil.
Lennuameti lennundusjulgestuse osakonna vaneminspektor
osakonnajuhataja ülesannetes Anti Puutsa nentis, et muudatuse taga on vajadus muuta tunnustatud saatja staatus tugevamaks, aga ka täpsemaks. Ühelt poolt toob muudatus saatjale kaasa ka riigilõivu tasumise, kuid muid lisakohustusi ei tule.
Küsimustele vastab Anti Puutsa:
Mida see muudatus toob kaasa kaubasaatjale ja kliendile? Mis see neile kasu toob?
"Euroopa tasandil regulatsiooni muudatuse tegemise ajendiks on eelkõige vajadus tagada tuntud saatja kohaldatavate julgestusmeetmete objektiivne ja sõltumatu hindamine. Varasem olukord, kus tuntud saatja julgestusele andis hinnangu saatjaga ärisuhetes olev kokkuleppeline esindaja või lennuettevõtja, objektiivset hinnangut sageli ei taganud.
Eelnevast tulenevalt võib muudatus tuua kaasa olukorra, kus mitmed varasemalt kokkuleppelise esindaja või lennuettevõtja poolt antud tuntud saatja staatust omanud ettevõtted ei pruugi olla suutelised tagama nõutavat julgestuse taset ning üleminekuperioodi lõppedes kaotavad tuntud saatja staatuse (Eestis see tõenäoline ei ole).
Kahtlemata kaasneb tuntud saatja staatuse taotlemisega ka riigilõiv, millest tulenevalt peab kauba saatja hindama, kas staatuse taotlemisega kaasnevad kulud on õigustatud arvestades kokkuhoidu saadetiste läbivaatuselt. Samas peab nii mõnigi saatja arvestama võimalusega, et tema edastatavaid saadetisi ei ole võimalik (Eestis) läbi vaadata, mistõttu võib tuntud saatja staatus olla vältimatu saadetise edastamisel õhuteed pidi.
Muudatus võimaldab peale 29. aprilli 2010 tuntud saatja staatuse omandanud ettevõttel edastada oma julgestatud saadetisi mistahes kokkuleppelise esindaja teenuseid kasutades – täna on see võimalik üksnes saatjale staatuse andnud kokkuleppelise esindaja või lennuettevõtja teenuseid kasutades. See aitab vältida vajadust duplitseerivate auditite järele ning tõhustab konkurentsi ekspediitorite vahel."
Kas aprilli lõpus tuleb lennukaubaveol veel muudatusi, mis puudutavad otseselt kliente?
"29. aprillist kehtima hakkavad uued nõuded täpsustavad võrreldes tänasega oluliselt tuntud saatjale pandud kohustuste sisu, kuid täiendavaid kohustusi tuntud saatjatele pandud ei ole. Tuntud saatjatele esitatavad nõuded on kättesaadavad määrustes (EÜ) nr 300/2008, 272/2009 ja 185/2010. Lisaks kohaldatakse tuntud saatjate suhtes ka avaldamisele mitte kuuluvas Komisjoni otsuses olevaid sätteid, mille Lennuamet teeb teatavaks staatust taotlevale teadmisvajadusega ettevõttele."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.