"Meil oli aasta lõpus signaale, et Lätis kutsuti meie vedajaid "tulge, poisid, saate kaks korda kõrgema veorahaga vedada kaupa üle piiri". See oli ju kohe kahtlane!" osutas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp Eesti vedajate kottitõmbamise katsele.
Et lätlastel on idapiiri ületamine tüli tõttu Vene tollivõimudega takerdunud, püüti hakata kahtlase päritoluga kaupa suunama itta Eesti kaudu.
"Kõiki asjaolusid ma ei tea... Võib-olla oli lätlaste samm nüüd põhjendatud..," kõhkles Kulkepp hinnangu andmisel sellele, et lätlaste Rahvusvaheliste Autovedude Ühing Latvijas Auto kandis Vene tollivõimudele üle 6,6 miljonit krooni lootuses, et ehk nüüd suhtuvad venelaed piiril Läti vedajatesse leebemalt.
"Lätlastel oli ilmselt selle otsususe taga salakauba veo põhjus.... Varasemast ajast on ju lätlastel väga palju juhtumeid idapiiril, näiteks 15 aastat tagasi. Neile kohe meeldib see "susserdamine"!" lisas ta.
Võrreldes Eesti ametivendi, möönis Kuldkepp, et siingi on olnud salakaubaveo katseid, kuid siiski on vasturohuna töötanud tõhusalt ennetustöö.
"Venemaa on ju saaja ja tema reguleerib seda protsessi. Kui vedaja läheb Venemaa saajaga kokkuleppele, jääbki ta vahele," meenutas ta vedajatele idas valitsevat vana tõde. On ju ammu teada, et idas valitsevad kaubaveos kolm skeemi: valge, hall ja must. Esimene neist on igati seaduslik, teise puhul täidetakse tollipabereid valikuliselt, kolmas on üldse paberiteta. Idas on halle skeeme praegu üsna palju, musti on viimasel ajal jäänud vähemaks. "Vaene vedaja muudkui vaadaku, et teda vahele ei tõmmata. Valvas peab olema," manitses Kuldkepp.
Kui augustis pitsitas Vene toll Leedu vedajaid ja detsembris Läti vedajaid, kas siis varsti pole kord Eesti vedajate käes?
"Ma ei usu, et venelased nii pahatahtlikud on. Kui põhjust pole, siis mis neil vaja meid nöökida," uskus Kuldkepp paremat.
"Teisalt ei või ka kindel olla...," jäi ta mõttesse
Eestlaste kaitseks on tema hinnagul ikkagi range vedajate kontroll. "Vedaja ei võid aju salakaubaveost midagi. Võidab tellija ja vedajale jääb risk 100%," kutsus Kuldkepp vedajaid hoiduma kahtlaste skeemidega kaasa minemast.
Seotud lood
Läti Rahvusvaheliste Autovedude Ühing Latvijas Auto kandis Vene tollivõimudele üle 6,6 miljonit krooni, teatab Baltic Course.
"Eesti vedajale soovitan hoiduda Lätist ja Leedust koorma võtmisest, muidu lüükse ta tanki sisse," hoiatas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp lõunas valitseva ohu eest.
"Aeg on Vene tollis taas aastas 1982, kui Brežnev kolinal auku lasti," pahvatas Transring Tartu OÜ juht Jaak Kivisild.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.