"Eesti vedajale soovitan hoiduda Lätist ja Leedust koorma võtmisest, muidu lüükse ta tanki sisse," hoiatas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp lõunas valitseva ohu eest.
Tema seletusel on autovedajaile praegu suurimaks ohuks Hiina kaup. Et Venemaa tõkestas tee 57 miljardi krooni väärtusdes Hiina kaupade sisseveo, püüavad seda üle riigipiiri sisse smuugeldada tellijatest vene ärimehed. Sisseveokanalitena proovitakse muuseas Lätit, Leedut ja oht ei puudu siingi.
Sestap peavadki Eesti vedajad olema Lätis-Leedus ettevaatlikud, et hea veotasu eest võltstollilaost ja võltstöötajate abil ei võtaks midagi kahtlast peale, eriti kahtlane on nüüd Hiina kaup. "Kuid lõpuks teenib ju saaja Venemaal, mitte vedaja, kes jääbki vahele," osutas ta ohtlikule vedajate salakubandusse kiskumisele. Kuid samas tuleb ju meenutada, et Venemaal on korruptsioon suur.
Nii ongi ilmselt sellise skeemi kaudu sattunud Leedu vedajad augustis ja Läti vedajad nüüd Vene tollivõimude surve alla. "Eks lätlased on ka ise tunnistanud, et lasid end lõdvaks. Teisalt aga tuleks vahele võtta tellijad Venemaal. Seda salavedu, millelt on jäänud Vene riigile maksud laekumata dirigeerib ju Vene saaja. Kuid Vene võimudel on lihtsam võtta vahele vedajad ja näidata, et näe! asjaga tegeletakse....," avas Kuldkepp idapiiril toimuvat absurditeatrit.
Kas järgmisena võiks Vene tollivõimud asuda pitsitama Eesti vedajaid?
"Välistada ei saa. Kuid loodame Vene poole heatahtlikkusele. Meil on Vene tolliga normaalsed suhted.... niivõrd-kuivõrd. Ja Venemaa teab, et siiralt püüame piirata salakaubvavedu," lootis ta Idast paremat suhtumist.
Kuldkepi seletusel pole lõunanaabrid erinevalt eestlastest salakaubaveo takistamsie osas niipalju eeltööd teinud. "Salakaubveo osas on lätlased-leedulased olnud lõdvema püksikummiga," lisas ta.
Seotud lood
Oma vedajate kaitsmise nimel otsustas Venemaa Föderaalne Tolliteenistus kontrollida Läti vedajaid senisest rangemalt, edastab Baltic Course.
Üliaeglaseks läinud läbipääsu tõttu Läti-Vene piiril on sealootavate Leedu veokite kütus lõppemas ja juhid nälga jäämas, edastab Baltic Course.
"Muidugi kasutatakse vedajaid tankistidena!" teatas ML Transport omanik Meelis Lonn Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepi hoiatuse peale, et Hiina kaubaga võidakse Eesti vedaja teha tankistiks.
"Meil oli aasta lõpus signaale, et Lätis kutsuti meie vedajaid "tulge, poisid, saate kaks korda kõrgema veorahaga vedada kaupa üle piiri". See oli ju kohe kahtlane!" osutas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp Eesti vedajate kottitõmbamise katsele.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.