Peatöövõtja vastutus ja aus konkurents. Taristu olukord ja ohutus. Milliseid võimalusi konkurentsieeliseks pakub tehnoloogia ja keskkond? Need ning mitmed teised vedajatele olulised teemad on fookuses juba 13. korda toimuval Autovedajate aastakonverentsil, mis toimub 29. jaanuaril 2025.
- Foto eelmiselt Autovedajate Aastakonverentsilt. Foto: Raul Mee
Järjekordne autovedajate aastakonverents toob kokku praktikud ning eksperdid, et arutada, mida vedajad saavad täna ise ära teha, et püsida konkurentsis ning kuidas riik ja liidud saavad teha koostööd, et vedajatele konkurentsivõimeline keskkond tagada.
Üheks seekordseks fookusteemaks on peatöövõtja vastutus, mis näiteks Eesti ehitussektoris toimib juba mitu aastat ja Soomes on see kehtinud aastaid juba sektorite üleselt. Tegemist on ELi määrusega, mis annab peatöövõtjatel oma riskide vähendamiseks rohkem õigusi üle vaadata alltöövõtjate valimise ja nendega lepingute sõlmimise protsesse ning parandada alltöövõtu kvaliteeti ja omavahelist maksekäitumist.
Soodsaim hind konverentsile kehtib veel kuni selle nädala lõpuni. Tutvu programmiga ning pane end kirja
SIIN! Milleks seda tarvis on, milliseid olulisi probleeme aitaks see vedajate sektoris lahendada ja kuidas on selle kehtestamine aidanud parandada olukorda ehitussektori näitel?
Lisaks võetakse luubi alla konkurentsivõime maantevedude sektoris: midagi pole parata, soodsate hindadega alltöövõtjad, kes sõidavad pidevas ülekaalus, jätavad sageli osad maksud maksmata või töötajad ilma “ausa” palgata, on tänaseni üsna tavapärane nähtus, mis kahjustab oluliselt ausat konkurentsikeskkonda.
Millised on riigi plaanid ja võimalused olukorda parandada ning kuidas ettevõtjad saaksid omalt poolt sellele kaasa aidata? Laval on Maksu- ja Tolliameti peadirektor Raigo Ukkivi, kes järgnevas arutelus püüab koos ettevõthjatega sellele küsimusele vastust leida.
Oluline teema on ka maanteetaristu seisukord: Eesti riigi kärpekava puudutab valusalt teede ehitust ja korrashoidu ning trendi jätkudes oleme sunnitud ohutuse tagamiseks hakkama varem või hiljem mõtlema piirkiiruste langetamisele.
Seda eriti peamistes 1+1 transiidikorides, kus suur veokite hulk on lisaks karmidele liiklusõnnetustele tekitanud teedesse rööpaid, mis rahastuse kahanemisel muudavad olukorra veelgi ohtlikumaks. Milline olukord Eesti teedel valitseb ja kuidas see kõik võib lähiajal hakata mõjutama kaupade tarnekiiruseid?
Põnevaid teemasid on päevakorras veelgi ning programm ja esinejate nimistu täieneb jooksvalt.
Päeva juhib Urmas Vaino, konverentsi korraldaja on Äripäeva teemaveeb Logistikauudised ning sisupartneriteks Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA) ja Autoettevõtete Liit (AL). Üritus toimub traditsiooniliselt Tallinna Loomaaia Keskkonnahariduskeskuses.
Soodsaim hind kehtib veel kuni selle nädala lõpuni. Tutvu programmiga ning pane end kirja SIIN! Seotud lood
25. jaanuaril toimunud autovedajate aastakonverents tõi kokku sektori, ministeeriumite ja poliitiliste parteide esindajad, kes otsisid üheskoos lahendusi maanteetranspordi kõige valusamatele probleemidele. Nii mõnigi teema tuli poliitikutele üllatusena, kuid kostus ka lubadusi teemadega tõsisemalt tegelema hakata.
12. Autovedajate Aastakonverents leiab aset 25. jaanuaril ja seekordne fookus on küsimustel, mis seotud maanteevedude sektori jätkusuutlikkusega. Mida teha, et sektori konkurentsivõime säiliks ja kuidas teha rohepööret nii, et ise ellu jääks? Päeva võtab kokku aruteluring sektori katusorganisatsioonide ning poliitikute vahel, kus suud lõplikult puhtaks räägitakse.
"Minult ikka küsitakse, et teil on palju õpilasi, äkki leidub mõni noor juht meile saata. Jah, leidub, aga nad on Usbekistanist ja mujalt kaugemalt. Nägin vedaja silmis ahastust, kui ta küsis, kas eestlasi tõesti ei ole? Ta unistab, et me saaks tagasi oma inimesed, kellega oleks mõnus suhelda," rääkis Autosert kaubamärgi all tegutseva Ametikoolitus OÜ asutaja Lenno Põder autovedajate aastakonverentsil.
Neljapäeval, 26. jaanuaril, sai avastardi Logistikauudised.ee teemaveebi konverentsihooaeg, kui toimus 11. Autovedajate Aastakonverents. Saalis oli rekordiline arv osalejaid, mis tõestas fookuses olnud tööjõu ja pikemate veoste teele lubamise teema aktuaalsust.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.