Aasta 2024 toob autovedajatele kaasa nii diislikütuse aktsiisitõusu, laevapiletite kallinemise, kui teemaksude tõusu mitmes Euroopa suurriigis. Samal ajal avaldab veokijuhtide krooniline puudus sektorile aina jõulisemat palgasurvet ning transporditeenuste ekspordi pidev langus näitab, et meie vedajate konkurentsivõimega on olukord üsna halb.
Vedajate aastaid kestnud püüdlused tuua teedele efektiivsemaid ja keskkonnasõbralikemaid transpordilahendusi on jäänud stoppama ja konkreetset vastust, miks see nii on, pole avalik sektor suutnud autovedajate esindajatele siiani anda.
Seekordsel, juba 12. korda toimuval Autovedajate aastakonverentsil keskendumegi sektori kõige põletavamatele probleemidele ning püüame leida koos avaliku sektori esindajatega neile konkreetseid vastuseid.
Konverentsil saavad vedajad vastuse järgmistele põletavatele küsimustele:
- Millised tegurid mõjutavad maanteetranspordisektori konkurentsivõimet praegu kõige enam?
- Kui Eesti on teatanud selgelt eelistust raudteesektori arendamise osas, siis milline on pikemas perspektiivis maanteeveosektori osatähtsus?
- Milline on tööjõuturg meie autovedudes OSKA värske tööjõuraporti taustal ja kas raport aitab näha lahendust ka veokijuhtide puudusele?
- Mida toob endaga kaasa 2024. aastal kehtima hakkav uus liikluskindlustuse seadus ja millist rolli mängib see maanteevedude sektoris? Kas muutumas on ka reeglid, mis puudutavad kaupade kindlustamist ja vedaja vastutust?
- Mida kujutab ja millist kasu saavad meie kaubavedajad autovedajate üle-Euroopalisest riskihindamise süsteemist?
- Miks on Eesti digiriigina saamatu transiitvedajatelt teekasutustasu ja rikkumiste eest sisse kasseeritavate trahvirahade kätte saamisel - mida riik teeb, et olukorda muuta?
- Milliseid suunised annab värske Rohetiigri transpordi teekaart meie vedajatele?
- Miks ei ole erinevalt Skandinaaviast ja Lätist Eestis veel endiselt lubatud kasutada pikemaid autoronge ning kelle või mille taha keskkonnale ja sektorile vajalikud muudatused takerduvad?
- Miks ei soosi riik keskkonnasõbralikuma HVO diislikütuse kasutamist, ehkki autovedajad oleks juba ammu valmis seda kasutama?
- Päeva võtab kokku avalik debatt sektori katusorganisatsioonide ning transpordi eest vastutavate poliitikute vahel, kus kõikidele eelnimetatud ja muudele sektorit rõhuvatele küsimustele saab vastused otse vastutajatelt!
Konverentsi korraldaja on Äripäeva teemaveeb Logistikauudised.ee ja sisupartneriteks Autoettevõtete Liit (AL), Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA) ning Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA).
Konverentsi modereerib koolitaja ja Autosert Kompetentsikeskuse asutaja Lenno Põder.
Soodsaim hind konverentsile kehtib kuni
8. detsembrini. Tutvu programmiga ja pane end kirja
SIIN!
Konverents toimub 25. jaanuaril 2024 Tallinna Loomaaia Keskkonnahariduskeskuses.