"Muidugi kasutatakse vedajaid tankistidena!" teatas ML Transport omanik Meelis Lonn Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepi hoiatuse peale, et Hiina kaubaga võidakse Eesti vedaja teha tankistiks.
Tema seletusel kasutati ka ML Transpordi autojuhte Idas tankistiderna ja peale paari juhtumit lõpetasid nad üle idapiiri vedamise ära. "Hiina päritolu salakaubast olen kuulnud, kuid kokku puutunud pole," lisas ta.
Nüüd vaid Läänesuunalisi vedusid tegeva firmna omanik meenutab Vene tolliga seoses imelikke olukordi. "Kui käisime Venemaal, mõõdeti korduvalt meie autodel õngeridvaga kõrgust. Kui auto oli üle lubatud 4 meetri kõrge kasvõi 5 sentimeetrit, pidime maksma ökoloogiamaksu," imestas ta.
Lonn uskus, et praegu lätlaste kallal rakendatavaid jõuvõtteid asub Venemaa peatselt kasutama ka eestlaste peal. "Muidugi, kui miskit on lätlastel, siis umbes kuu pärast toimub see ka siin...," leidis ta.
Lonni sõnul lätlastel-leedulastel mingit süüd ei ole, pigem on Venemaa tolli käitumise põhjused poliitilised. "Pealegi on piiril, eriti Vene poolel ametnikud korrumpeerunud ja ikka kannatavad korralikud inimesed," oli ta pahane.
Seotud lood
"Eesti vedajale soovitan hoiduda Lätist ja Leedust koorma võtmisest, muidu lüükse ta tanki sisse," hoiatas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp lõunas valitseva ohu eest.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.