• 11.02.09, 09:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liksutovi juhitav transiidihiid sai Venemaal vastu näppe

Venemaa konkurentsiameti elav huvi Maksim Liksutovi juhitava Transgroupi soovi vastu saada 25protsendiline osalus ASi Venemaa Raudteed tütarfirmas Refservice tõmbas eelmise aasta lõpus tehingule vee peale.
Ainuke pretendent Refservice'i aktsiatele pidigi olema Transgroup, kirjutas Äripäev.
Veel enne seda jäi ärimees Maksim Liksutov ilma Vene riigifirma Venemaa Raudteed (RZD) nõukogu liikme kohast.
Venemaa veebileht Vek on juba varem lahanud Venemaa äriilma mustaks hobuseks ristitud Transgroupi sünnilugu. Ettevõtte asutas tuntud ärimees Iskander Mahmudov koostöös firmaga WorldWide Invest, mis on Balti riikide suurim transiidiettevõtte, mida juhivad Maksim Liksutov ja Sergei Glinka, keda peetakse Eesti rikkaimateks meesteks. Nende suurim projekt Eestis on Muuga söeterminali rajamine. Transgroup aga alustas tormilist äritegevust Venemaal.
Alustuseks loodi suur veeremitootja Transmashholding. Esimeseks kiviks uue impeeriumi ehitamisel sai vedureid tootva Brjanski masinaehitustehase ülevõtmine - osteti üles osa ettevõtte võlgadest ja juhitoolile saadi istuma "õige" inimene. Pankroti lävel oleva ettevõtte aktivad kanditi uude firmasse, kellel olid sõbralikud suhted Mahmudoviga. Forbesi andmetel oli selle operatsiooni maksumus mitusada tuhat dollarit, mille "investorid" Brjanski masinaehitustehase finantsvoogudest kiirelt tagasi said.
Pea sama skeemiga saadi kätte ka ülejäänud aktivad. Nii saadi pankrotimenetluse käigus enda valdusesse ka 62 protsenti Murmanski pöörmetehasest, pool Novotšerkassovo elektriveduritehase krediidinõuetest ning Tveri vaguniehitustehase osakute kontrollpakk.
Nüüdseks kuuluvad Transmashholdingule ka mitmed teised masinaehitustehased ja ettevõttest on saanud Venemaa Raudtee peamine tarnija. Transmashholdingu juhatuses aga istuvad Maksim Liksutov ja Sergei Glinka.
RZD juhti Vladimir Jakuninit ja Liksutovi seovad veel teisedki äriprojektid. Transgroupi juhid osalevad näiteks Moskva lennujaamade ja kesklinna vahele raudtee loomise projektis. Transgroup on koos RZDga autode raudteevedusid teostavas RailTransAuto operaator. Samuti on Liksutov veel ühe RZD tütre - Pervaja Gruzovaja Kompanija sõltumatu direktor.
kes on kes
    * Maksim Liksutov sündinud 1976
    * Äripäeva rikaste edetabelis oli eelmisel aastal 1299,2 miljoni kroonise suuruse varandusega 24. kohal. Aasta varem oli ta 1731,6 miljoni krooniga 6. kohal.    * On kahasse Sergei Glinkaga transiidikontserni Transgroup Invest omanik. Ettevõtte 2007. aasta käive oli 13,8 miljardit krooni, käibest 85% moodustas müük Venemaal. Ettevõtte 2007. aasta ärikasum oli 546 miljonit krooni.    * Sai 2005. aastal valitsuselt eriliste teenete eest Eesti kodakondsuse.

Seotud lood

Uudised
  • 14.10.10, 09:00
Mahmudovi ja Aksjonenko varjatud huvid
Vene meedias on kirjutatud, et Venemaa ärimaailma mustaks hobuseks ristitud Transgroupi asutajaks olid tegelikult Iskander Mahmudov ja Rustam Aksjonenko.
Uudised
  • 14.10.10, 08:45
Pool Liksutovi ja Glinka suurärist läks Vene oligarhidele
Eesti rikkaimate inimeste sekka kuuluvad Maksim Liksutov ja Sergei Glinka müüsid või andsid ära poole neile kuuluvast osalusest Moskva kesklinna ja lennujaamade vahel kiirrongiühendust korraldavas firmas Aeroekspress.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele